مشکل اساسی پلی استیشن 5. سرانجام پس از عرضه در ماه نوامبر در طبیعت ظاهر می شود. و ثابت شده است که یک کنسول حیرت انگیز با مجموعه بازی های کشنده از بازی ها ، از Playroom Astro تا Marvel’s Spider-Man: Miles Morales است. اما برای برخی از خریداران بدشانس ، PS5 نیز باعث ناامیدی شده است – و نه فقط به این دلیل که پیدا کردن PS5 در انبار دشوار است. در عوض ، برخی از کاربران پس از اولین سیستم با PS5 خود دچار مشکل شده اند.
گزارشات مربوط به مسائل مربوط به PS5 شامل خرابی ، مشکلات نرم افزاری ، ناله ناامیدکننده و حتی سیستم هایی است که دچار مشکل شده اند. برای اینکه بتوانید بفهمید که برخی از دارندگان PS5 با چه مشکلاتی روبرو هستند ، ما خطاهای مختلف PS5 ، اشکالات و مواردی را که باید از آنها آگاه باشید ، جمع آوری کرده ایم و اینکه آیا سونی راه حلی را ارائه کرده است یا خیر. (سونی تعدادی از مشکلات را با برخی از نرم افزارهای به روزرسانی وصله کرده است ، اما بسیاری از آنها هنوز باقی مانده است.) در اینجا خلاصه ای از بزرگترین مشکلات PlayStation 5 و راهکارهای رفع آن موجود است.
راهکارهای رفع مشکل اساسی پلی استیشن 5
به روز رسانی سیستم 25 نوامبر 2020: سونی یک به روزرسانی سیستم جدید برای PS5 ارائه داد که بسیاری از مشکلات گزارش شده توسط کاربران را برطرف می کند ، از جمله مشکل “در صف دانلود” که بسیاری را از دسترسی به بازی هایی که خریداری یا بازخرید کرده بودند باز می داشت.
طبق یادداشت های وصله سونی ، به روز رسانی 25 نوامبر به منظور بهبود عملکرد سیستم و همچنین حل مشکلی است که در آن نسخه های دیسک بازی ها گاهی اوقات حذف می شوند. این به روز رسانی همچنین مشکلی را حل می کند که مانع شارژ شدن کنترلر بی سیم PS5 در حالت استراحت هنگام اتصال به درگاه USB Type-A جلو PS5 از طریق کابل USB همراه کنسول می شود.
رفع مشکلات شیکه
کاربران علاوه بر بارگیری بازی ها از سرویس ، مشکلات اتصال تصادفی به شبکه پلی استیشن را نیز گزارش کرده اند. بعید است که در بیشتر مواقع مشکلی در PS5 ایجاد شده باشد ، اما وقتی نوبت به بارگیری به روزرسانی های کنسول جدید می رسد ، برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی مشکلی را گزارش کرده اند که هنگام دریافت سیستم های جدید خود ، هنگام آنلاین شدن با مشکلی مواجه شده اند.
در حال حاضر هیچ راه حل قطعی برای این مشکل PS5 وجود ندارد.
انتقال داده ها از PS4 به PS5 از طریق USB یا LAN
هنگامی که برای اولین بار PS5 خود را بر می دارید ، وسوسه انگیز است که بخواهید مستقیماً به PS4 خود متصل شوید تا همه چیز را در یک لحظه به سیستم جدید خود منتقل کنید. شما می توانید این کار را با اتصال PS4 خود از طریق USB یا LAN به PS5 انجام دهید ، درست همانطور که هنگام روشن شدن سیستم از شما درخواست می کند.
با این حال ، کاربران هنگام خرابی سیستم دچار خرابی های سیستم ، خطاها و مشکلات بیشتری می شوند. هنوز هیچ به روزرسانی سیستم عامل برای حل مشکل وجود ندارد ، بنابراین ممکن است بخواهید فعلا تمام کار را متوقف کنید.
غیر فعال کردن حالت استراحت کنسول از راهکارهای رفع مشکل اساسی پلی استیشن 5
اگرچه حالت استراحت PS5 به سختی ویژگی جدیدی است ، اما اواخر به کاربران این امکان را می داد. حالت استراحت بازی شما را به حالت تعلیق در می آورد و بازی را به روز نگه می دارد در حالی که از سیستم خود دور هستید. برخی از بازیکنان هنگام تلاش برای استفاده از حالت استراحت دچار خرابی و خطاهای بحرانی شده و منجر به بازسازی آخرین پایگاه داده شده است. در برخی موارد ، کنسول حتی آجری نیز داشته است.
هیچ راه حل فعلی از سوی Sony برای این مشکل خاص وجود ندارد ، اما همیشه می توانید حالت استراحت را در موقت خاموش کنید تا مطمئن شوید که نمی توانید با این مشکلات روبرو شوید. به سادگی به منوی Settings بروید ، System Settings را پیدا کنید ، سپس Power Saving را انتخاب کنید. تنظیم زمان تا PS5 وارد حالت استراحت شود و گزینه Don’t Put in Rest mode را انتخاب کنید. کنسول شما باید حداقل از این ناامیدی ها در امان باشد.
رفع خرابی هارد دیسک خارجی
سونی مدت هاست که از هارد اکسترنال به عنوان یکی از مفیدترین ویژگی های PS5 استفاده می کند. در صورت تمایل می توانید بازی های PS4 خود را در آنجا ذخیره کنید و علاوه بر سیستم مورد نیاز ، فضای بیشتری نیز در اختیار دارید. با این حال ، کاربران مشکلات انتقال داده ها را از سیستم PS4 خود به PS5 با هارد دیسک خارجی گزارش می دهند. برخی از آنها در پی فرآیند انتقال اطلاعات خراب را مشاهده می کنند ، در حالی که برخی دیگر داده هایی را که قبلاً در هارد دیسک موجود بود از دست داده اند.
در حال حاضر قطعنامه ای از سوی سونی وجود ندارد ، بنابراین بهتر است در حال حاضر از استفاده از حافظه خارجی خودداری کنید.
رفع کد خطا CE-108262-9 از راهکارهای رفع مشکل اساسی پلی استیشن 5
کاربرانی که به طور معمول خرابی سیستم ، خرابی و کد خطا CE-108262-9 را تجربه می کنند ، ممکن است خرابی سیستم و سخت افزار معیوب را مشاهده کنند که نیاز به تماس با پشتیبانی فنی دارد.
CE-108262-9 آن نوع کد خطایی نیست که منتظر رفع مشکل سیستم عامل باشید. اگر بارها و بارها (یا حتی چند بار) این خطا را مشاهده کردید ، برای حل مشکل احتمالی با پشتیبانی PlayStation تماس بگیرید. در حال حاضر هیچ راه حل مشخصی برای این کد خطا وجود ندارد.
پیشنهاد مطالعه: آموزش عیب یابی خاموش نشدن PS4