نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جرا PS4 دیسک‌ها را خارج نمی‌کند؟

مانند هر دستگاه الکترونیکی، PS4 شما ممکن است با بالا رفتن سن مشکلاتی را نشان دهد. یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران گزارش می‌دهند مربوط به خارج کردن دیسک‌های کنسول PS4 یا عدم خروج آن‌ها است. اگر در حال حاضر هر یک از این مشکلات را با PS4 دارید، با دنبال کردن این راهنما یاد بگیرید که چه کاری باید انجام دهید.

علت این است که چرا PS4 ممکن است دیسک‌ها را بیرون بیاورد یا اصلاً انجام نشود
دلایل اصلی این مشکل PS4 مربوط به سخت افزار است: نقص طراحی و نقص سخت افزار.

نقص طراحی

کنسول‌های نسل اول PS4 در مقایسه با کنسول‌های جدیدتر، نسبت به این مشکل دارای نرخ حادثه هستند. سونی سال‌ها پیش متوجه شد که دلیل اصلی عدم خروج دیسک‌ها در مدل‌های اولیه PS4 یا تمایل به بیرون آوردن دیسک‌ها به‌ طور تصادفی حتی بدون ورودی کاربر، نقص دکمه‌های پاور و خروجی خازنی لمسی است.
ظاهراً دکمه بیرون انداختن دیسک حتی زمانی که کاربر اصلاً دکمه را لمس نمی‌کند فعال می‌شود. به نظر می‌رسد که قطعه لاستیکی زیر دکمه بیرون انداختن زمانی که کنسول به دمای بالا می رسد باد می‌کند و باعث سیگنال‌های نادرست می‌شود. به همین دلیل است که دیسک‌ها به طور تصادفی خارج می‌شوند.
در برخی موارد، یک دیسک درج شده ممکن است بلافاصله به دلیل این قطعه لاستیکی مشکل دار خارج شود. از آن زمان سونی سنسورهای لمسی را با دکمه‌های مکانیکی جایگزین کرده است و به نظر می‌رسد که این مشکل برای همیشه برطرف شده است.
اگر همچنان به همین مشکل ادامه می‌دهید، احتمالاً مدل قدیمی‌تری با دکمه‌های پاور و بیرون‌کشی ضعیف طراحی شده‌اید. متأسفانه برای شما، تنها راه حل دائمی مشکل این است که کنسول را تعمیر یا تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کابل Blu-ray Playstation 4

سخت افزار بد

در برخی موارد، مدل‌های جدیدتر PS4 ممکن است این مشکل را نه به خاطر دکمه‌های پاور و خروج بد، بلکه به دلیل نقص سخت‌افزاری دیگر نشان دهند. کاربرانی که این مشکل را در نسخه‌های جدیدتر گزارش کرده‌اند، معمولاً کنسول آنها آسیب فیزیکی می‌بیند. بنابراین، اگر کنسول شما به هر دلیلی آسیب آشکاری دارد، باید مشکل را به عنوان یک مشکل سخت افزاری در نظر بگیرید. هیچ راه حل نرم افزاری برای سخت افزار بد وجود ندارد و برای اینکه کنسول خود دوباره به حالت عادی کار کند به کمک حرفه‌ای نیاز دارید.

راه حل‌هایی برای بیرون انداختن دیسک‌های PS4
اگر نسخه PS4 قدیمی‌تری دارید، در زیر چند راه‌حل ممکن وجود دارد که می‌توانید برای رفع این مشکل امتحان کنید. اگر هیچ یک از این پیشنهادات به هیچ وجه جواب نداد، باید تعمیر یا تعویض کنسول PS4 را در نظر بگیرید.
کنسول PS4 را به صورت عمودی قرار دهید
تغییر جهت کنسول PS4 خود به حالت عمودی ممکن است به رفع مشکل کمک کند. این به عنوان یک درمان خوب توسط تعدادی از بازیکنان PS4 در گذشته گزارش شده بود. اگر وسیله‌ای ندارید، سعی کنید یک پایه برای PS4 خود بخرید تا به جای افقی، به صورت عمودی قرار بگیرد.
از کنترلر استفاده نکنید؛ از دکمه تخلیه دستی استفاده کنید
اگر فرمان نرم‌افزاری اصلاً دیسک را بیرون نمی‌آورد، دکمه پاور را در قسمت جلویی حدود 7 ثانیه لمس کنید و قبل از خاموش شدن منتظر بمانید تا کنسول خاموش شود. سپس، کابل برق و هر کابل دیگر (هم در جلو و هم در پشت) را از برق جدا کنید. پس از آن، از این صفحه آموزشی رسمی پلی استیشن در مورد نحوه بیرون انداختن دستی دیسک گیر کرده دیدن کنید.
سیستم را مجدد راه اندازی کنید
همچنین می‌توانید در هنگام مواجهه با این مشکل، کنسول را روشن کنید. PS4 را خاموش کنید و سیم AC و سایر کابل‌ها را از کنسول جدا کنید. پس از خاموش شدن کنسول، حداقل 2 دقیقه صبر کنید تا همه چیز را دوباره وصل کنید. سپس، مشکل را بررسی کنید و ببینید که آیا PS4 شما همچنان دیسک‌ها را خارج می‌کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض قاب داخلی Playstation

مقالات مرتبط :

تعویض هیت سینک Playstation 4 Slim

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =