نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازیابی فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4. بازیابی فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4. بازی های ویدیویی راه بسیار خوبی برای آرامش در زمان استراحت شما هستند. اگرچه امروزه بسیاری از بازی‌های ویدیویی بر روی چند نفره بودن تمرکز دارند، هنوز هم برای بازی‌هایی که کمپین‌ها و حالت‌های داستانی دارند، طرفداران پررونقی وجود دارد. اگر کسی هستید که از این بازی‌های کمپین محور لذت می‌برید، ممکن است یک روز PS4 خود را روشن کرده باشید و متوجه شوید که فایل ذخیره شده شما ناپدید شده یا در برخی موارد ممکن است خراب شده باشد. شاید بخواهید بدانید که آیا می توانید اطلاعات حذف شده را در PS4 برگردانید، پاسخ کاملاً بله است. در این مقاله قصد داریم نحوه بازگردانی فایل های بازی PS4 را با کمترین دردسر توضیح دهیم.

بازیابی فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4
بازیابی فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4

دلایل حذف یا گم شدن بازی های PS4

قبل از شروع جستجوی راهی برای بازگرداندن فایل های بازی از دست رفته خود، ممکن است تعجب کنید که چرا فایل های بازی شما در وهله اول ناپدید شده اند. برخی از دلایل این اتفاق عبارتند از:

  • خاموش کردن اشتباه PS4: همیشه باید زمان بگذارید و PS4 خود را به درستی خاموش کنید. اگر آن را از پریز برق جدا کنید، این کار باعث ایجاد مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می شود.
  • خطاهای اتصال: از آنجایی که برخی افراد ذخیره‌سازی ابری را فعال کرده‌اند، ممکن است گاهی اوقات ذخیره‌های خود را نبینید. این بدان معناست که اگر PS4 شما به هر دلیلی نتواند به اینترنت متصل شود، ذخیره‌سازی ابری تا زمانی که اتصال دوباره فعال نشود، غیرقابل دسترسی خواهد بود.
  • خرابی هارد دیسک: خرابی حافظه برای PS4 های قدیمی بیشتر رایج است، اما ممکن است برای هر مدلی اتفاق بیفتد. شکست یا فساد منجر به غیرقابل دسترسی بودن ذخیره‌های محلی می‌شود.
این مطلب را از دست ندهید   آنتن WiFi / Bluetooth Playstation 3 Fat

نحوه بازیابی فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4

بر اساس موقعیت های مختلف، ما 4 راه حل داریم که باید برای بازیابی بازی های از دست رفته در PS4 در نظر بگیرید.

بازی های گمشده PS4 را دوباره از فروشگاه پلی استیشن دانلود کنید

مورد: “PS4 من اخیراً در میان بازی به دلیل قطع برق خاموش شد. دکمه X ظاهر شد و همه فایل های بازی من از بین رفتند. برای ذخیره آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟”

در چنین حالتی، می‌توانید داده‌های گمشده PS4 را از فروشگاه PlayStation بارگیری کرده و در درایو PS4 خود ذخیره کنید. این یک ویژگی داخلی است و تا زمانی که بازی‌ها را قبلاً از آن خریداری کرده باشید، می‌توانید به آن دست پیدا کنید. اگر فایل دیگری بارگیری نادرست یا نصب فایل ناقص وجود دارد، می توانید همین کار را نیز انجام دهید. مراحل زیر را در مورد نحوه دانلود مجدد بازی های حذف شده در PS4 بررسی کنید.

مرحله 1 به حساب PS4 که بازی را با همان نام کاربری و رمز عبور خریداری کرده اید، وارد شوید.

مرحله 2 برنامه PlayStation Store را باز کنید و فایل های بازی از دست رفته را مرور کنید.

مرحله 3 آنها را دوباره در هارد PS4 بارگیری کرد.

دانلود مجدد بازی های عظیم (مانند بازی Call of Duty: Modern Warfare که اخیراً منتشر شده است) چندین ساعت طول می کشد. به همین دلیل، یک راه حل سریعتر بهتر خواهد بود.

بازی های حذف شده PS4 را از فضای ذخیره سازی ابری بازیابی کنید

مورد: “PS4 من تصمیم به مقدار دهی اولیه گرفت و من فقط تمام داده هایم را از دست دادم. علاوه بر این، من PS+ دارم و به نظر می رسد ذخیره سازی ابری به طور خودکار فعال می شود. چگونه می توانم آنها را بازیابی کنم؟”

این مطلب را از دست ندهید   نحوه انجام تعمیر و نگهداری PS4

اگر کاربر PS+ هستید، بازیابی فایل های بازی PS4 امکان پذیر است. زیرا همانطور که در دلیل دوم بالا ذکر کردیم، شما ذخیره ابری یا ذخیره خودکار فایل های بازی PS4 PS4 را در Cloud فعال کردید. سپس چگونه اطلاعات ذخیره شده در PS4 را بازیابی کنیم؟ در اینجا نحوه کپی کردن ذخیره‌های ابری در فضای ذخیره‌سازی محلی آورده شده است.

مرحله 1 PS4 خود را روشن کنید و به منوی تنظیمات بروید.

مرحله 2 به Application Saved Data Management > Saved Data in Online Storage بروید و Download to System را فشار دهید.

مرحله 3 تمام داده های ذخیره شده لیست می شوند. فهرست را مرور کنید و داده‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب کنید، سپس روی دانلود کلیک کنید.

مرحله 4 این کار را با هر یک از ذخیره هایی که می خواهید در حافظه محلی خود بارگیری کنید، تکرار کنید.

نکته منفی این است که اگر اتصال اینترنت شما خراب باشد، ذخیره‌سازی‌ها اغلب غیرقابل دسترسی هستند، پس ممکن است مجبور شوید راه‌حل دیگری را امتحان کنید.

فایل های بازی حذف شده یا گم شده PS4 را با درایو USB بازیابی کنید

مورد: “من نتوانستم فایل های بازی PS4 خود را ببینم و نمی دانم که آنها را تصادفی حذف کردم یا به دلایل دیگر گم شده اند. اما قبلاً آنها را کپی کرده و در درایو USB خود به عنوان پشتیبان ذخیره کرده ام. آیا می توانم دریافت کنم. آنها دوباره از درایو ذخیره سازی برگشتند؟”

البته پاسخ کاملاً «بله» است. با توجه به توضیحات، لازمه بازیابی فایل های حذف شده یا گم شده بازی PS4 با درایو USB این است که باید گزینه “Sync with PlayStation Network” را روشن کرده و فایل های بازی را قبلا در درایو USB کپی کنید. پس از آن، می توانید فایل های گم شده بازی PS4 را از درایو USB بازیابی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فن Playstation 4

مرحله 1 USB را که حاوی نسخه های پشتیبان است وصل کنید.

مرحله 2 به منوی تنظیمات بروید و به System > Backup and Restore بروید.

مرحله 3 Restore PS4 را انتخاب کنید و Restore را فشار دهید تا نسخه پشتیبان مناسب از اطلاعات بازی را انتخاب کنید. این بازیابی را با فشار دادن دکمه “بله” تأیید کنید.

نکته: چگونه “Sync with PlayStation Network” را باز کنیم و فایل های بازی را در درایو USB کپی کنیم؟

  • درایو فلش USB را به PS4 وصل کنید و به منوی “Trophies” بروید. در این منو، تنظیمات “Sync with PlayStation Network” را روشن کنید.
  • سپس به منوی «تنظیمات» بروید و به «مدیریت داده‌های ذخیره شده برنامه» بروید.
  • در این صفحه “Copy to USB Storage Device” را فشار دهید.

بازیابی بازی‌های ذخیره‌شده در PS4 با این گزینه عالی نیست، زیرا برخی از بازی‌ها ذخیره‌های زیادی دارند و بنابراین به درایوهای USB با فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند. اما اگر ظرفیت ذخیره سازی کافی دارید، این می تواند راهی مفید برای بازیابی فایل های بازی PS4 باشد.

پیشنهاد مطالعه: کار نکردن پخش از راه دور در PS5 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =