نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بلندی صدای پلی استیشن / PS4 سونی یکی از قدرتمندترین دستگاه های کنسول موجود در بازار است. از زمان انتشار در سال 2013، بیش از 3000 بازی فیزیکی و دیجیتالی را در کتابخانه بازی خود پشتیبانی می کند. با Xbox One مایکروسافت و Wii U و Switch نینتندو رقابت می کند. اگرچه PS4 یکی از بهترین کنسول های موجود در بازار است، اما طبق گزارش ها، PS4 با مشکلات سخت افزاری همراه است. برخی از کاربران گفتند که PS4 آنها صدای بلندی از طرفداران خود ایجاد می کند. در این راهنما، ما پاسخ خواهیم داد که چرا PS4 شما صدای فن بلند می‌دهد و چگونه آن را برطرف کنید.

بلندی صدای پلی استیشن

دلایل بلندی صدای فن پلی استیشن

اگر مدتی است که از PS4 خود استفاده کرده اید، به احتمال زیاد ممکن است مشکلات سخت افزاری ایجاد شود – یکی از آنها یک طرفدار با صدای بلند است. به عنوان بخشی از سیستم تهویه کنسول شما، فن های داخلی به خنک شدن و حفظ دمای کنسول در دمای مطلوب کمک می کند. اگر صدای فن بلند را تجربه می کنید، به چند دلیل است:

گرد و غبار

یکی از مقصرهای بدنام مشکلات تهویه دستگاه ها گرد و غبار است. بسته به جایی که PS4 خود را نگهداری می کنید، گرد و غبار می تواند به راحتی وارد دستگاه شود و به مرور زمان جمع شود. در حالی که در حال تمیز کردن گرد و غبار روی بدنه کنسول خود هستید، به سختی متوجه گرد و غبار انباشته شده در داخل PS4 خود شوید.

بازی‌های گرافیکی سنگین

اگر کاربر مشتاق بازی‌ها و برنامه‌های با وضوح ۴K یا بیشتر هستید، کنسول شما باید برای حفظ وضوح یکسان در طول جلسه بسیار بیشتر کار کند. بنابراین، منجر به یک فن با صدای بلند می شود که به سختی کار می کند تا خنک شود و دمای داخلی کنسول را تنظیم کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر قاب پایین Playstation 4 Slim

پیچ‌های شل شده

وقتی صدای تق تق از کنسول می‌شنوید، به احتمال زیاد پیچ ​​شل شده به دلیل فرسودگی جدا شده است. همچنین، زباله ها می توانند از طریق دریچه های آن وارد واحد شوند. اگر این را تجربه می کنید، لازم است کنسول خود را باز کنید و شیئی را که باعث ایجاد صدای بلند می شود پیدا کنید.

فن آسیب دیده

پره های فن آسیب دیده می تواند باعث شود کنسول صداهای غیرعادی ایجاد کند و سریعتر داغ شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بهتر است فن را با یک فن جدید که با PS4 شما سازگار است جایگزین کنید.

چگونه مشکل فن بلند PS4 را برطرف کنیم

اگر از شنیدن صدای بلند فن کنسول خود خسته شده اید، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید. به یاد داشته باشید که آنها را به صورت جداگانه مرور کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

رفع شماره 1: PS4 خود را در یک منطقه تهویه مناسب قرار دهید

اگر نمی دانستید، PS4 شما دارای دریچه های خنک کننده هم در کناره ها و هم در پشت است. مسدود کردن یک یا همه این دریچه ها با اشیاء می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کنسول و ایجاد صدای بلند فن شود. هر چیزی را که در بالا و کناره‌های کنسول قرار دارد بردارید و بررسی کنید که صدای فن پایین می‌آید یا خیر.

اگر می توانید، از کنسول خود در یک مکان خنک استفاده کنید. این به سیستم خنک کننده کنسول کمک می کند و ممکن است صدای بلند فن که PS4 شما ایجاد می کند را از بین ببرد.

راه حل شماره 2: PS4 خود را در یک موقعیت عمودی قرار دهید

معمولاً PS4 ها در یک موقعیت افقی قرار می گیرند زیرا به این صورت طراحی شده اند. اگرچه گفته می شود که بهترین تجربه بازی را در حالت افقی ارائه می دهد، تلاش برای قرار دادن آن به صورت عمودی ضرری ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل خارج نشدن دیسک از پلی استیشن

برخی از کاربران با قرار دادن کنسول خود به صورت عمودی و دور از اشیا و مناطق گرد و غبار، مشکل فن صدای بلند PS4 را حل کردند. اگر این ترفند جواب نداد، می توان تصور کرد که کنسول شما دارای مشکلات گرد و غبار در داخل است.

راه حل شماره 3: از هوای فشرده استفاده کنید

یک راه متداول برای از بین بردن گرد و غبار جمع شده روی دریچه های کنسول، استفاده از یک قوطی هوای فشرده است. این یک روش موثر برای تمیز کردن دریچه ها بدون باز کردن بدنه کنسول است. همچنین می توانید از یک برس نرم برای انجام کار سریعتر استفاده کنید.

قبل از رفتن مستقیم به تمیز کردن، حتما از ماسک محافظ استفاده کنید تا از تنفس گرد و غبار از بینی و دهان خود جلوگیری کنید. همچنین، قبل از استفاده از هوای فشرده به عنوان یک اقدام احتیاطی، ابتدا کنسول خود را خنک کنید.

هنگام تمیز کردن دریچه‌ها، مطمئن شوید که همه گرد و غباری را که در راه است بیرون می‌آورید تا هوای خنک داخل آن برود. قبل از روشن کردن کنسول، تمام دریچه های آن را مرور کنید و بررسی کنید که آیا صدای بلند فن از بین رفته است یا خیر.

راه حل شماره 4: کنسول PS4 خود را باز کنید و از داخل آن را تمیز کنید

اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کرده اید، آخرین کاری که باید امتحان کنید این است که کنسول PS4 خود را با باز کردن آن تمیز کنید. برای این کار باید پیچ ​​گوشتی‌های Torx سازگار داشته باشید تا تمام پیچ‌های Torx را که بدنه را در جای خود نگه می‌دارند، بردارید. همچنین، مطمئن شوید که کنسول خود را برای چند دقیقه از برق جدا کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لنز لیزری PlayStation 3 Super Slim

مهم: باز کردن کنسول خود یا در هر مرکز خدمات غیرمجاز، ضمانت آن را حذف می کند. بنابراین، اگر در طول دوره گارانتی آن (یک سال از تاریخ خرید) با این مشکل مواجه شدید، توصیه می‌کنیم به مراکز خدمات مجاز سونی مراجعه کنید زیرا آنها می‌توانند به طور بالقوه آن را به صورت رایگان برای شما برطرف کنند.

برای باز کردن PS4 و تمیز کردن آن از داخل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای جدا کردن تمام پیچ های بیرونی از یک ضمیمه بیت پیچ Torx T8 یا T9 استفاده کنید. اگر ندارید، می توانید به راحتی آن را در نزدیکترین فروشگاه سخت افزاری یا آنلاین خریداری کنید.
  2. هر چهار پیچ پشت PS4 خود را بردارید و پوشش پلاستیکی آن را کنار بگذارید.
  3. در این فضا باید فن کنسول را ببینید. گرد و غبار را تا جایی که می توانید با استفاده از یک برس نرم و هوای فشرده تمیز کنید.
  4. پس از تمیز شدن، می توانید یک بار دیگر از دریچه ها عبور کنید تا همه گرد و غبار و زباله ها را پاک کنید.
  5. سپس کنسول را به مدت سی دقیقه باز بگذارید تا مایعات و گاز اضافی هوای فشرده تبخیر شود.
  6. پس از گذشت زمان کافی، پوشش پلاستیکی را به همراه هر چهار پیچ Torx برگردانید.
  7. کنسول خود را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.
  8. بررسی کنید که آیا فن کنسول همچنان صدای بلندی دارد یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: مشکل خارج نشدن دیسک از پلی استیشن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =