نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ممکن است هر از چند گاهی با مشکلات اتصال در PS4 خود مواجه شوید. گاهی اوقات، ممکن است مشکل از خود کنسول باشد در حالی که در برخی مواقع، کاملاً خارج از آن است. در بیشتر موارد، مراحل ساده عیب‌یابی مانند بررسی کابل‌های شبکه یا راه‌اندازی مجدد کنسول مشکلات اتصال را برطرف می‌کنند، اما در موارد دیگر، علت عمیق‌تر است. این راهنما راه حل‌های احتمالی را به شما نشان می‌دهد که در صورت مشکل اتصال در هنگام بازی در PS4 خود می‌توانید آنها را امتحان کنید.


دلایل مشکلات اتصال به اینترنت PS4

تعدادی از عوامل احتمالی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد مشکلات اتصال در PS4 شما شود. بیایید در زیر به هر یک از آنها بپردازیم.

خدمات شبکه پلی استیشن قطع شده است

اگر در اتصال به یک بازی آنلاین مشکل دارید، مانند زمانی که نمی‌توانید به یک جلسه چند نفره بپیوندید، یا اصلاً نمی‌توانید به سرورهای بازی دسترسی داشته باشید، احتمالاً مشکل از سرورهای شبکه پلی استیشن است. در زمان نگارش این مقاله، بسیاری از گیمرهای PS4 ممکن است متوجه شوند که دانلودهای آنها کندتر از حد معمول است یا با تاخیر انجام می‌شود زیرا سونی عمداً سرعت خدمات آنها را کاهش داده است زیرا آنها با ارائه دهندگان خدمات اینترنت در کاهش ترافیک اینترنت کار می‌کنند. دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد که چرا مشکل سرورهای PSN وجود دارد، اگرچه موارد متداول شامل خرابی یا تعمیر و نگهداری است.

اشکال در تجهیزات شبکه خانگی

مودم‌ها یا روترها ممکن است هر از گاهی با خطاهایی مواجه شوند که می‌تواند منجر به کاهش عملکرد یا مشکلات اتصال شود. ممکن است لازم باشد با ISP خود کار کنید یا تجهیزات شبکه خود را جایگزین کنید اگر اتصال اینترنت خانگی شما اصلاً بهبود نیابد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض آنتن اصلی WiFi/Bluetooth Playstation 4 Slim

کابل شبکه بد است

اگر PS4 شما از اتصال سیمی استفاده می‌کند، یکی از دلایل احتمالی مشکلات اتصال می‌تواند کابل اترنت باشد. می‌خواهید مطمئن شوید که کابل‌های شبکه را در عیب‌یابی مشکل خود بررسی کرده‌اید.

مشکل مربوط به ISP

اگر قادر به اتصال به اینترنت در PS4 خود نیستید، یکی از عواملی که باید بررسی کنید اتصال از ISP شما است. اگر همه دستگاه‌های شما نمی‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند، ممکن است مجبور شوید برای مشکل احتمالی از انتهای آنها با ISP خود تماس بگیرید.

تضاد IP

یک مودم یا روتر یک آدرس پروتکل اینترنت (IP) را به هر دستگاهی که به آن متصل است اختصاص می‌دهد. گاهی اوقات، دو دستگاه در یک شبکه خانگی ممکن است آدرس IP محلی یکسانی را به اشتراک بگذارند. این می‌تواند منجر به مشکلات اتصال برای دستگاه‌های تحت تأثیر شود زیرا فقط یک دستگاه می‌تواند در یک زمان از IP محلی استفاده کند.

اگر PS4 شما مشکل اتصال دارد یا به اینترنت وصل نمی‌شود چه باید کرد

در زیر مراحل عیب یابی وجود دارد که می‌توانید برای شناسایی منبع مشکلی که با آن مواجه هستید انجام دهید.
کابل‌ها را سریع بررسی کنید
اگر در راه‌اندازی سیمی هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که در مراحل اولیه عیب‌یابی با کابل‌های شبکه خود سروکار دارید. کابل اترنت را از روتر و PS4 جدا کنید و مطمئن شوید که هر دو طرف به درستی وصل شده‌اند. اگر چیزی تغییر نکرد، از کابل اترنت دوم استفاده کنید یا از پورت اترنت دیگری در روتر خود استفاده کنید.
وای فای خود را عیب یابی کنید
اگر از اتصال سیمی استفاده نمی‌کنید و به جای آن از وای فای استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مشکل احتمالی وای فای را در PS4 خود عیب یابی کنید. این دو مقاله می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند:
– چگونه مشکل کار نکردن وای فای PS4 را برطرف کنیم | متصل نمی‌شود
– راه‌های آسان برای رفع کندی وای فای PS4 | دانلود یا آپلود کند است
وضعیت PSN را بررسی کنید
یکی دیگر از مراحل مهم عیب یابی برای رفع هر گونه مشکل اتصال در PS4، بررسی وضعیت خدمات شبکه پلی استیشن است. مشکلی که شما دارید ممکن است ناشی از قطعی سرور، تعمیر و نگهداری یا مشکل باشد.
چرخه برق PS4 و تجهیزات شبکه
مطمئن شوید که PS4 و مودم/روتر خود را ریبوت کرده‌اید. PS4 خود را خاموش کنید، کابل برق را از پشت جدا کنید و 30 ثانیه صبر کنید. همین کار را برای مودم یا روتر خود انجام دهید. پس از خاموش شدن دستگاه‌ها، ابتدا مودم یا روتر را روشن کنید اما PS4 را نه. باید منتظر بمانید تا روتر به طور کامل راه اندازی شود. هنگامی که چراغ‌های روتر شما دوباره ثابت شد، آن زمان است که می‌خواهید PS4 را روشن کنید و ببینید آیا مشکل اتصال برطرف شده است یا خیر.
تأیید کنید که اینترنت ISP کار می کند
اگر به شبکه خانگی خود متصل هستید، سعی کنید بررسی کنید که آیا دستگاه‌های دیگر نیز مشکل مشابهی دارند که PS4 شما با آن مواجه است یا خیر. اگر چندین دستگاه دیگر با مشکل اتصال یکسان در شبکه شما وجود دارد، ممکن است مشکلی در مودم/روتر یا به طور کلی اتصال اینترنت شما وجود داشته باشد. ممکن است مجبور شوید پس از انجام چرخه برق مودم یا روتر خود از ISP خود کمک بگیرید.
تأیید مسیریاب اجازه اتصال به سرورهای بازی را می‌دهد
اگر در اجرای یک بازی آنلاین، اتصال به یک بازی چندنفره آنلاین یا اتصال به شبکه پلی استیشن مشکل دارید، ممکن است مشکل پورت داشته باشید. برای اتصال PS4 شما به شبکه پلی استیشن، روتر باید به پورت‌های زیر دسترسی داشته باشد:
-TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480
-UDP: 3478، 3479
اگر مطمئن نیستید که چگونه روتر خود را در صورت باز بودن این پورت‌ها بررسی کنید، با ISP خود تماس بگیرید یا با مستندات همراه آن مشورت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خودکار دیسک پلی استیشن

مقالات مرتبط :

نحوه رفع گرمای بیش از حد PS4 هنگام بازی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =