نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پلی استیشن. Magnavox Odyssey اولین دستگاه مصرف کننده در جهان بود که به مردم اجازه می داد بازی های تعاملی را در تلویزیون خود انجام دهند. بازی های اودیسه فقط با مربع های سفید روی پس زمینه سیاه انجام می شد. در حالی که شوق بازی های ویدیویی با “پنگ” آغاز شد، سیستم Odyssey زمینه را برای عصر مدرن بازی های ویدئویی و کنسول های مدرن مانند پلی استیشن و ایکس باکس فراهم کرد. پلی استیشن یک کنسول 32 بیتی از غول الکترونیک ژاپنی سونی بود و با اولین حضور خود، به سرعت خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار کنسول معرفی کرد. سپس ایکس باکس مایکروسافت که رقیب مستقیم پلی استیشن سونی و دیگر کنسول‌های بازی ویدیویی مانند نینتندو بود، آمد. بیایید به برخی از تفاوت های کلیدی بین پلی استیشن و ایکس باکس نگاهی بیندازیم.

بررسی کامل پلی استیشن

پلی استیشن یک کنسول 32 بیتی از سونی بود که با گذشت زمان تبدیل به یکی از قدرتمندترین کنسول های بازی ویدیویی جهان و اولین کنسولی شد که بیش از 100 میلیون دستگاه را روانه بازار کرد. اولین پلی استیشن در سال 1994 راه اندازی شد و همراه با آن، فرنچایزهای بازی های بسیار محبوبی مانند Final Fantasy، Tomb Raider، Resident Evil و Metal Gear Solid را برای عموم منتشر کرد.

در سال 2000، سونی خط تولید خود را با مدل جدیدی به نام PSone به روز کرد که کوچکتر و سبکتر از پلی استیشن اصلی بود و از جفت شدن با صفحه نمایش LCD اختیاری پشتیبانی می کرد.

در ایالات متحده، آن را با قیمت 99 دلار در کنار پلی استیشن 2 جدید سونی عرضه کرد. در سال 2013، سونی پیشرفته ترین و قوی ترین کنسول خود، پلی استیشن 4 یا PS4 را عرضه کرد. PS4 یک تغییر دهنده بازی و یکی از محبوب ترین کنسول های بازی ویدیویی بود که تا کنون ساخته شده است.

این مطلب را از دست ندهید   میله آنالوگ DualShock 4 آسیب دیده

بررسی ویژگی های ایکس باکس

ایکس باکس یک سیستم کنسول بازی ویدیویی است که توسط مایکروسافت ساخته شده و متعلق به آن است. غول فناوری چندملیتی آمریکایی اولین کنسول بازی ایکس باکس را در نوامبر 2001 عرضه کرد و قصد داشت در رقابت مستقیم با پلی استیشن سونی و سایر کنسول های بازی ویدیویی باشد.

با این حال، بر خلاف سایر کنسول‌های بازی، ایکس‌باکس مبتنی بر یک پلت‌فرم سخت‌افزاری تخصصی نیست که به‌طور خاص برای اجرای بازی‌ها طراحی شده است. در عوض، بر اساس همان سخت افزاری بود که پلتفرم رایانه شخصی مایکروسافت بر آن مبتنی بود. سخت افزار Xbox از همان معماری الکترونیکی رایانه های شخصی استاندارد سازگار با IBM مشتق شده است.

در سال 2005، مایکروسافت Xbox 360 محبوب خود را برای رقابت با پلی استیشن 3 سونی منتشر کرد و در سال 2013، ایکس باکس وان به عنوان جانشین ایکس باکس 360 برای رقابت با رقیب همیشگی خود PS4 منتشر شد.

پلی استیشن

تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس

بعد از معرفی پلی استیشن و ایکس باکس حال در این قسمت به بررسی تفاوت های آن خواهیم پرداخت.

نام تجاری

پلی استیشن نام تجاری کنسول بازی است که توسط غول الکترونیک ژاپنی سونی ساخته شده است، در حالی که ایکس باکس سیستم کنسول بازی ویدیویی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده و متعلق به آن است.

اولین پلی استیشن در سال 1994 راه اندازی شد و پلی استیشن از آن زمان تاکنون راه طولانی را پیموده است. اولین ایکس باکس در نوامبر 2001 منتشر شد و در سال 2005، مایکروسافت Xbox 360 محبوب خود را برای رقابت با پلی استیشن 3 سونی عرضه کرد.

این مطلب را از دست ندهید   مادر برد PlayStation 3 Slim

PS3 در مقابل Xbox 360

PS3 منتشر شده در سال 2005 از معماری سنتی که معمولاً در کنسول های بازی ویدیویی دیده می شود جدا می شود و دارای 256 مگابایت حافظه XDR DRAM و 256 مگابایت حافظه ویدئویی GDDR3 و پردازنده گرافیکی Nvidia RSX است. از طرف مایکروسافت، Xbox 360 تکامل یافته ایکس باکس اصلی است.

با این حال، به جای چیپست اینتل، از یک سی پی یو سه هسته ای سفارشی IBM با 512 مگابایت حافظه اصلی و پردازنده گرافیکی ATI Xenos استفاده می کند. هر دو سیستم در فرکانس 3.2 گیگاهرتز هستند، با این حال، PS3 دارای اسب بخار بیشتری است و می تواند عملیات بیشتری را در هر ثانیه نسبت به همتای Xbox خود انجام دهد.

PS4 در مقابل Xbox One

پلی استیشن 4 (PS4) یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین کنسول های بازی ویدیویی سونی است. همچنین این اولین کنسولی بود که بیش از 100 میلیون دستگاه را روانه بازار کرد. این در یک نسخه باریک و یک نسخه پویا 4K PS4 Pro موجود است.

ایکس باکس وان در سال 2013 به عنوان جانشین ایکس باکس 360 عرضه شد و مانند PS4 از پردازنده AMD x86 و GPU استفاده می کند. با این حال، PS4 دارای حافظه 8 گیگابایتی GDDR5 سریع‌تر است در حالی که Xbox One با حافظه DDR3 8 گیگابایتی کندتر عرضه می‌شود. PS4 ماشین بازی بهتری نسبت به Xbox One است.

کتابخانه بازی PS4 در مقابل Xbox One

پلی استیشن 4 (PS4) یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین کنسول های بازی ویدیویی سونی است. همچنین این اولین کنسولی بود که بیش از 100 میلیون دستگاه را روانه بازار کرد.

این مطلب را از دست ندهید   باتری PRAM PlayStation 3 Slim

این در یک نسخه باریک و یک نسخه پویا 4K PS4 Pro موجود است. ایکس باکس وان در سال 2013 به عنوان جانشین ایکس باکس 360 عرضه شد و مانند PS4 از پردازنده AMD x86 و GPU استفاده می کند. با این حال، PS4 دارای حافظه 8 گیگابایتی GDDR5 سریع‌تر است در حالی که Xbox One با حافظه DDR3 8 گیگابایتی کندتر عرضه می‌شود. PS4 ماشین بازی بهتری نسبت به Xbox One است.

در حالی که هر دو کنسول بازی دارای برخی از فرنچایزهای محبوب بازی در تمام دوران هستند، از جمله برخی از عناوین انحصاری، پورت ها و بازی های مستقل، PS4 احتمالاً برنده مسابقه انحصاری ها است. PS4 برخی از محبوب ترین و با بالاترین رتبه بندی عناوین AAA نسل مانند God of War، Red Dead Redemption 2 و غیره را ارائه می دهد، در حالی که Xbox One گنجینه ای از برخی از محبوب ترین بازی های اول شخص است. Halo 5، Gears 5، Forza Horizon 4 و غیره.

پیشنهاد مطالعه: بررسی کامل کنسول بازی 3004PSP

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =