نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه‌های آسان برای تعمیر نخواندن دیسک‌های PS4

اگر PS4 دیسک‌های بازی شما را نمی‌خواند آیا کاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید؟ پاسخ به سوال واقعا بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است. اگر علت مربوط به نرم افزار باشد، به احتمال زیاد مشکل را خودتان برطرف خواهید کرد. با این حال، اگر به دلیل نقص سخت افزاری مانند یک درایو نوری خراب باشد، تعمیر لازم است. این راهنمای عیب یابی به شما کارهایی را نشان می‌دهد که باید انجام دهید تا علت مشکل خود را شناسایی کنید.

دلایلی که چرا PS4 ممکن است دیسک‌ها را نخواند

وقتی نوبت به عیب‌یابی این نوع مشکل می‌رسد، معمولاً دلیل مشکل را نمی‌دانید مگر اینکه برخی از مراحل عیب‌یابی را انجام دهید. هنگام تلاش برای تعمیر PS4 که دیسک‌ها را نمی‌خواند، می‌توانید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به طور کلی، ممکن است مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در زیر برخی از دلایل رایج شناخته شده که چرا این مشکل رخ می‌دهد آورده شده است.

اشکال جزئی کنسول

برخی از کنسول‌های PS4 ممکن است دیسک‌ها را به دلیل اشکالات تصادفی که ممکن است رخ دهد نخوانند. این اشکالات معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که یک کنسول برای مدت طولانی در حال اجرا باشد. کاری که می‌توانید برای بررسی اینکه آیا واقعاً یک باگ موقت وجود دارد انجام دهید، راه اندازی مجدد PS4 است. اگر پس از آن کنسول به عملکرد عادی خود بازگشت، می‌دانید که مشکل احتمالا جزئی است.

مشکل دیسک بازی

درایو نوری PS4 در صورت کثیف بودن یا خراشیدگی دیسک ممکن است نتواند اطلاعات را از دیسک اسکن کرده و دریافت کند. اطمینان حاصل کنید که دیسکی که می‌خواهید پخش کنید تمیز باشد و خط و خش نداشته باشد. در حالی که خراش‌های کوچک به طور کلی مشکلی ندارند، ترک‌ها یا خراش‌های بزرگ و عمیق می توانند به این معنی باشند که دیسک آسیب دیده است. در این حالت، درایو نوری نمی‌تواند اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک بازی یا ادامه کار خود را دریافت کند.

این مطلب را از دست ندهید   درایو نوری Playstation 4 Slim 

اشکال نرم افزاری

برخی از موارد عدم خواندن دیسک‌های PS4 به دلیل یک باگ نرم افزاری ناشناخته است. گاهی اوقات ممکن است پس از به‌روزرسانی سیستم یا به‌روزرسانی بازی، این اتفاق بیفتد.
نرم افزار قدیمی سیستم نیز ممکن است دلیلی برای برخی از اشکالات باشد، بنابراین مطمئن شوید که در صورت در دسترس شدن به روز رسانی‌های سیستم، هرگز آنها را نادیده نگیرید.

سخت افزار بد

اگر کنسول در معرض عواملی مانند گرما، رطوبت یا سوء استفاده فیزیکی قرار گیرد، درایو دیسک PS4 ممکن است دچار مشکل شود. اگر کنسول شما به طور تصادفی از بین رفته باشد یا علائم آسیب سخت افزاری را نشان دهد، ممکن است درایو نوری آن تحت تأثیر قرار گیرد. اگر PS4 شما مدام دیسک‌ها را بیرون می‌کشد، یا دیسکی را که داخل آن گیر کرده است بیرون نمی‌آورد، مشکل دیگری است که به مجموعه دیگری از مراحل عیب‌یابی نیاز دارد.

راه حل‌های بالقوه برای رفع خطا یا مشکل خواندن دیسک PS4

در زیر مراحل عیب یابی وجود دارد که باید برای رفع مشکل انجام دهید.
به کد خطا توجه کنید
اگر پیام خطایی یا کدی وجود دارد که نشان می دهد PS4 شما نمی‌تواند دیسک بازی را بخواند، مطمئن شوید که آن را یادداشت کرده‌اید. برخی از کدهای خطا ممکن است نشان دهند که کنسول مشکلی ندارد و مشکل مربوط به بازی یا سرور است.
همچنین می‌توانید یک جستجوی سریع در گوگل در مورد کد خطای خاص انجام دهید تا معنی آن را بدانید.

حتما دیسک بازی را تمیز کنید
این ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما بسیاری از گیمرها معمولاً از بررسی وضعیت دیسک‌های بازی خود قبل از قرار دادن آنها صرف نظر می‌کنند. سعی کنید خاک یا گرد و غبار را از سطح دیسک با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید. اگر پارچه میکروفیبر دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جای آن از آن استفاده کنید. پاک کردن را به آرامی انجام دهید و مطمئن شوید که ترک خورده است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Playstation 4 Slim

PS4 را ریبوت کنید
همچنین می‌توانید در هنگام مواجهه با این مشکل، کنسول را روشن کنید. PS4 را خاموش کنید و سیم AC و سایر کابل‌ها را از کنسول جدا کنید. پس از خاموش شدن کنسول، حداقل 2 دقیقه صبر کنید تا همه چیز را دوباره وصل کنید. سپس، مشکل را بررسی کنید و ببینید که آیا PS4 شما همچنان دیسک‌ها را خارج می‌کند یا خیر.

به روز رسانی در حالت ایمن
شما می‌خواهید با اجرای آن در حالت ایمن و به روزرسانی آن از آنجا، از آپدیت کامل نرم افزار کنسول خود اطمینان حاصل کنید. در اینجا چگونه است:
-کنسول را با فشار دادن دکمه پاور در پنل جلویی خاموش کنید. منتظر بمانید تا نشانگر پاور چند بار چشمک بزند.
-پس از خاموش شدن کامل کنسول، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. پس از شنیدن دو بوق، آن را رها کنید: یکی زمانی که در ابتدا فشار دادید و دیگری 7 ثانیه بعد.
-کنترل DualShock4 را با کابل USB ارائه شده وصل کنید و دکمه PS را فشار دهید.
-اگر حالت ایمن با موفقیت راه اندازی شد، گزینه 3 — به روز رسانی نرم افزار سیستم را انتخاب کنید.


مقالات مرتبط :

مشکل خارج نشدن دیسک از پلی استیشن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =