نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع سیاهی نمایشگر PS5. بازی های مدرن و جدید می تواند تجربه ی جدیدی را به شما ارائه دهد. نه تنها به دلیل داستان های شگفت انگیز و مکانیک بازی، بلکه به دلیل شکوه بصری روی صفحه نمایش. توانایی گرفتن تصاویری با وضوح بالا، توجه دقیق به جزئیات در هر دنیا و فراوانی رنگ‌ها و شخصیت‌های پر جنب و جوش بخشی از تجربه بازی است. با این حال، اگر PS5 شما تصمیم گرفت روی صفحه سیاه گیر کند و شما را از دیدن این همه مناظر زیبا مسدود کند، چه اقداماتی برای رفع آن نیاز است. خب، این یک مشکل رایج است، اما هدف ما این است که امروز با راهنمای خود در مورد نحوه برخورد با صفحه سیاه مرگ PS5 به شما کمک کنیم تا آن را حل کنید.

قسمت 1 دلایل احتمالی برای PS5 صفحه سیاه مرگ

این مشکل یا یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است و معمولاً یک مشکل سخت افزاری است. این ممکن است چیزی باشد که فقط یک حرفه ای می تواند آن را حل کند، اما در حقیقت، این امکان وجود دارد که جو معمولی شما به بیشتر این مسائل گرایش داشته باشد. در اینجا شایع ترین نور سیاه باعث مرگ می شود:

  • مشکلات HDMI
  • ناسازگاری تلویزیون
  • مشکل با لوازم جانبی بازی
  • مشکل HDCP

قسمت 2 تعمیرات صفحه سیاه مرگ در PS5

این صفحه سیاه مرگ ممکن است بدترین چیز در جهان به نظر برسد و مطمئناً ممکن است چنین احساسی داشته باشد. به خصوص اگر بازی جدیدی دارید که در حال امتحان کردن آن هستید. با این حال، هنوز نیازی نیست که با عجله به تعمیرگاه بروید. قبل از آن، ما از شما می‌خواهیم این راه‌حل‌های ساده DIY را امتحان کنید و با هر شانسی، PS5 شما در کمترین زمان به حالت عادی بازگردد. در اینجا راهنمای BSOD DIY ما در زیر آمده است:

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض آنتن PlayStation 3

مورد 1 صفحه سیاه قبل از لوگوی PS5

در بعضی مواقت ممکن است صفحه سیاه قبل از لوگوی PS5 بوجود آید اما علت آن چیست و چه راه های برای رفع آن وجود دارد؟

حذف لوازم جانبی متصل

یک مشکل می تواند این باشد که PS5 شما از ابزار جانبی بازی که استفاده می کنید پشتیبانی نمی کند. این اغلب در مورد دستگاه های جانبی رسمی اتفاق نمی افتد، اما ممکن است با دستگاه های جانبی قدیمی یا شخص ثالث اتفاق بیفتد.

برای حل این مشکل، PS5 خود را خاموش کنید، تمام تجهیزات جانبی مرتبط با PS5 خود را حذف کنید و سپس سیستم خود را راه اندازی مجدد کنید. این گاهی اوقات مشکل را حل می کند.

رفع سیاهی نمایشگر PS5

بررسی مانیتور

مشکل دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که تلویزیون/مانیتور شما با PS5 سازگار نیست و بر توانایی PS5 شما برای اجرای عادی تأثیر می گذارد. بنابراین اگر تلویزیون دیگری در دسترس دارید، PS5 خود را بر روی آن تنظیم کنید. اگر سیستم به طور معمول کار می کند، احتمالاً مشکل از تلویزیون شما است. در صورت عدم موفقیت، هنگام انجام کارهای جدا از PS5، هرگونه مشکلی با تلویزیون را بررسی کنید.

بررسی اتصال بین مانیتور و کنسول

اتصال HDMI شما همچنین می تواند باعث BSOD PS5 شود. این می تواند به دلیل آسیب دیدگی پورت های HDMI، کابل های آسیب دیده یا اتصال ضعیفی باشد که نیاز به تنظیم دارد.

  • ابتدا بررسی کنید که اتصال از هر دو طرف امن باشد و سپس دوباره PS5 خود را راه اندازی کنید.
  • ثانیاً، بررسی کنید که پورت ها هیچ نشانه واضحی از آسیب را نشان ندهند، در صورت وجود، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید.
  • سپس سوم، اگر کابل HDMI دیگری در دست دارید، سعی کنید آن را با کابل قدیمی تعویض کنید. اگر این مشکل را برطرف کرد، فقط به یک کابل جدید نیاز دارید.
این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه PlayStation 3 Super Slim

مورد 2 صفحه سیاه بعد از لوگوی PS5

گاهی اوقات ممکن است صفحه سیاه بعد از لوگوی PS5 مشاهده شود که در این هنگام راه های تعمیر آن می تواند متفاوت باشد.

راه اندازی کنسول PS5

اگر BSOD پس از نمایش لوگو اتفاق بیفتد، گاهی اوقات می توان با یک راه اندازی مجدد ساده این مشکل را برطرف کرد. برای انجام این:

  • دکمه پاور را نگه دارید و منتظر بمانید تا کنسول خاموش شود.
  • سپس کنسول را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه از منبع تغذیه اصلی خارج کنید.
  • پس از این، کنسول را دوباره وصل کنید، کنسول را مجددا راه اندازی کنید و این اغلب مشکل را حل می کند.

برداشتن تیک HDCP

یکی از رایج ترین علل BSOD PS5، تنظیماتی به نام HDCP است. این تنظیمی است که در درجه اول برای محافظت در برابر دزدی دریایی است، اما از آنجایی که برخی از تلویزیون ها با این محافظت سازگار نیستند، می تواند باعث مرگ صفحه سیاه شود. برای حل این موضوع:

  • به تنظیمات، تنظیمات سیستم بروید و سپس به پایین اسکرول کنید تا زمانی که یک گزینه تیک با خواندن Enable HDCP را مشاهده کنید.
  • این تیک را بردارید و PS5 شما باید به طور معمول کار کند.

تغییر وضوح

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که رزولوشن پیش فرض شما ممکن است با قابلیت های تلویزیون شما مطابقت نداشته باشد و منجر به سیاه شدن صفحه نمایش PS5 شود. با این حال، این به راحتی حل می شود.

  • ابتدا PS5 را با نگه داشتن دکمه پاور تا زمانی که دو بوق بشنوید، در حالت امن راه اندازی کنید.
  • سپس در حالت ایمن، گزینه Change Resolution را انتخاب کنید.
  • این به شما امکان می دهد رزولوشن را به چیزی مناسب تر برای تلویزیون خود کاهش دهید و باید مشکل را برطرف کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض قاب پایین Playstation 4 Slim

راه اندازی مجدد PS5

پس گزینه نهایی شما این است که PS5 خود را با کاری به نام اولیه سازی به تنظیمات کارخانه اصلی خود برگردانید.

  • ابتدا PS5 را با نگه داشتن دکمه پاور تا زمانی که دو بوق بشنوید، در حالت امن راه اندازی کنید.
  • سپس هنگامی که گزینه های روی صفحه نمایش داده شد، Initialize PS5 را انتخاب کنید.

پیشنهاد مقاله: راه آسان تعمیر نخواندن دیسک PS4

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =