نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ما می‌دانیم که برخی از گیمرهای بدشانس PS4 اخیراً هنگام بازی با مشکل داغ شدن بیش از حد روبرو هستند. در حالی که می‌توانیم تأیید کنیم که این یک مشکل برنامه‌نویسی محتمل نیست که ممکن است فقط با یک کلید برطرف شود، انتظار می‌رود در آینده نزدیک به‌روزرسانی‌های بیشتری برای رفع باگ‌های شناخته شده انجام شود. اگر هنگام انجام بازی با مشکل گرمای بیش از حد مواجه شدید، این راهنما ممکن است به شما کمک کند.

علت داغ شدن بیش از حد PS4 هنگام بازی چیست؟

داغ شدن بیش از حد یکی از مشکلات رایجی است که بازیکنان PS4 در طول سال‌ها با آن مواجه شده‌اند. در حالی که بیشتر دلایل مشکلات گرمای بیش از حد مربوط به سخت افزار است، برخی ممکن است فقط هنگام اجرای بازی‌های خاص رخ دهند.
اگر هنگام بازی با مشکل گرمای بیش از حد مواجه می‌شوید، ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. در زیر دلایل رایج داغ شدن بیش از حد PS4 را بیابید.

تهویه ضعیف

تا کنون، مشکل گرمای بیش از حد در PS4 بیشتر به دلیل تهویه نامناسب است. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که کنسول شما نتواند سطوح گرمای قابل تحمل را در داخل حفظ کند، زیرا هوا از خارج نمی‌تواند گردش کند.
همچنین اگر PS4 شما در نزدیکی جسمی قرار گیرد که گرما از خود ساطع می‌کند مانند اجاق گاز، کوره، یا زمانی که در نزدیکی پنجره با نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، گرم شدن بیش از حد اتفاق می‌افتد. هنگامی که کنسول در یک اتاق گرم یا گرد و غبار قرار دارد، همین امر صادق است.
PS4 شما باید در مکانی خنک قرار داشته باشد و دریچه‌های آن مسدود نشود. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که حداقل حدود 2 اینچ فضا در اطراف کناره‌های کنسول وجود دارد.

اشکال تصادفی بازی یا کنسول

گاهی اوقات، یک PS4 ممکن است بیش از حد گرم شود، حتی اگر تهویه خوبی داشته باشد و در یک مکان به طور کلی خنک باشد. اگر این فقط به عنوان یک رویداد یک بار اتفاق می‌افتد، احتمالاً به دلیل یک اشکال یا تصادف تصادفی است. بهترین کاری که در این مورد می‌توانید انجام دهید این است که با اطمینان از رعایت تهویه مناسب، از داغ شدن مجدد کنسول جلوگیری کنید.
در برخی موارد، با راه اندازی مجدد منظم کنسول پس از استفاده طولانی مدت، می‌توان از یک رویداد گرمای بیش از حد تصادفی جلوگیری کرد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات ps4

مشکل کد نویسی بازی

برخی از بازیکنان ممکن است تنها هنگام انجام برخی بازی‌ها با مشکل گرمای بیش از حد مواجه شوند. اگر به نظر می‌رسد که PS4 شما فقط هنگام بازی بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است مشکل مربوط به کنسول باشد.
در زمان نگارش این مقاله، ما فقط از داغ شدن بیش از حد کنسول‌های PS4 Pro هنگام اجرای این بازی شنیده‌ایم. ممکن است دلیل این امر ویژگی HDR Pro باشد که سخت افزار کنسول را به حد خود می‌رساند.
اگر از PS4 Pro استفاده می‌کنید و بازی را روی HDR اجرا می کنید، ویژگی HDR را خاموش کنید تا ببینید آیا تفاوتی وجود دارد یا خیر.

خرابی سخت افزار

مانند هر کنسول بازی دیگری، PS4 ممکن است با افزایش سن دچار خطاهای سخت افزاری شود. اگر مرتباً در بازی‌های خود، مخصوصاً با ، با مشکل گرمای بیش از حد مواجه می‌شوید، ممکن است مشکل سخت‌افزاری داشته باشید. این بدان معناست که ممکن است برای رفع دائمی این مشکل نیاز به تعمیر یا تعویض کنسول داشته باشید.

راه حل‌های ممکن برای مشکل داغ شدن بیش از حد PS4 هنگام بازی
در زیر راه حل‌هایی وجود دارد که در صورت داغ شدن بیش از حد PS4 هنگام بازی GoT می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
بگذارید کنسول خنک شود
اولین قدم مهمی که می‌توانید در هنگام مواجهه با مشکل گرمای بیش از حد انجام دهید این است که بلافاصله کنسول را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. به خاطر داشته باشید که گرما می‌تواند به طور دائم به اجزای مادربرد آسیب برساند، بنابراین رساندن PS4 به دمای معمولی در اولویت است. برای انجام این کار، فقط PS4 را خاموش کنید و آن را تا یک ساعت از برق جدا کنید و دوباره آن را روشن کنید.
روی یک پایه خنک کننده خوب سرمایه گذاری کنید
در حالت ایده آل، شما فقط باید از PS4 خود در اتاقی استفاده کنید که دمای آن بین 50 تا 80 درجه فارنهایت (10 تا 26 درجه سانتیگراد) باشد. اگر حفظ این دما برای شما ممکن نیست، می توانید روی یک پایه خنک کننده خوب PS4 سرمایه گذاری کنید. این باید احتمال داغ شدن دوباره PS4 شما را در آینده کاهش دهد.
PS4 را در یک فضای خنک و دارای تهویه مناسب قرار دهید
همانطور که در بالا ذکر شد، کنسول شما باید در دمای اتاق بین 50-80 درجه فارنهایت (10-26 درجه سانتیگراد) به طور مطلوب کار کند. اگر نمی‌توانید فوراً یک پایه خنک‌کننده را محکم کنید، می‌توانید کنسول را در فضای بازتری مانند بالای میز قرار دهید تا مطمئن شوید که در اطراف آن تهویه وجود دارد.
اگر PS4 شما در جای محکمی مانند کنار دیوار یا نزدیک دستگاه‌های دیگری است که گرما منتشر می‌کنند (تلویزیون، برج کامپیوتر، کنسول‌های دیگر)، سعی کنید چند اینچ فضا به آن بدهید تا هوا بتواند در اطراف گردش کند.
همچنین باید از قرار دادن PS4 خود در معرض گرد و غبار و گرما خودداری کنید. گرد و غبار زیاد در دریچه‌ها می‌تواند مانع ورود هوا شود و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد کنسول شود.
HDR را خاموش کنید
اگر را روی HDR روی PS4 Pro خود بازی می‌کنید، ممکن است سخت‌افزار کنسول شما مشکل داشته باشد. طبق تجربه من، PS4 Pro من با این بازی به طور معمول روی HDR کار می‌کند، بنابراین نمی توانم بگویم که این یک مشکل جهانی است. سعی کنید HDR را خاموش کنید تا ببینید آیا تفاوتی در کیس شما وجود دارد یا خیر.
برای غیرفعال کردن HDR در PS4 Pro، کافی است این مراحل را دنبال کنید:
منوی تنظیمات را باز کنید
-به Sound and Screen بروید.
-تنظیمات خروجی ویدیو را انتخاب کنید.
-به اطلاعات خروجی ویدیو بروید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خطای WS-37403-7 در PS4 چیست؟


کنسول را تمیز کنید
اگر می‌خواهید بازی‌های بدون دردسر داشته باشید، باید به طور منظم برخی از تعمیرات را روی PS4 خود انجام دهید، مانند مراقبت از نرم‌افزار و سخت‌افزار آن. وقتی صحبت از مشکل گرمای بیش از حد می‌شود، یکی از دلایل رایج تجمع گرد و غبار است. اگر دیدید که دریچه‌های کناره ها در حال جمع آوری گرد و غبار هستند، می‌توانید از یک قوطی هوای فشرده برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. پس از پاک کردن گرد و غبار اطراف کنسول، مطمئن شوید که پورت‌های جلو و عقب را نیز پاک کنید. سپس کنسول را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا بقایای گرد و غبار به طور کامل پاک شود.


پایگاه داده را بازسازی کنید
اگر قبلاً همه پیشنهادات بالا را امتحان کرده‌اید، اما کنسول هنوز بیش از حد گرم می‌شود، سعی کنید پایگاه داده را دوباره بسازید. به این صورت است:
-PS4 را به طور کامل خاموش کنید
-هنگامی که دستگاه خاموش است دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. پس از شنیدن دو بوق، آن را رها کنید: یکی زمانی که در ابتدا فشار دادید و دیگری حدود هفت ثانیه بعد.
PS4 اکنون در حالت Safe Mode راه اندازی می‌شود.
-یک کنترلر DualShock 4 را با کابل USB وصل کنید و دکمه PS روی کنترلر را فشار دهید. اگر PS4 کنترلر را نمی‌شناسد، ممکن است یک کابل USB «فقط پاور» وصل کرده باشید – از کابلی که همراه با کنترل است استفاده کنید.
-گزینه “Rebuild Database” را انتخاب کنید.
-صبر کنید تا مراحل تکمیل شود سپس PS4 را ریستارت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   3 راه برای استریم PS4 روی رایانه شخصی

مقالات مرتبط :

اتصال به اینترنت در PS4

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =