نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

6 خطای رایج PS5. اگر اخیراً آخرین کنسول سونی را انتخاب کرده‌اید، یا قصد دارید در آینده نزدیک این کار را انجام دهید، برخی از خطاهای رایج وجود دارد که باید سعی کنید و از آنها اجتناب کنید. در زیر، بزرگ‌ترین اشتباهاتی را که کاربران اغلب با کنسول پلی‌استیشن 5 مرتکب می‌شوند، بیان کرده‌ایم. و در حالی که برخی می‌توانند باعث ناراحتی‌های جزئی شوند، برخی دیگر ممکن است نیاز به تعمیر تخصصی داشته باشد. در این مقاله به بررسی و حل 6 خطای رایج PS5 خواهیم پرداخت.

6 خطای رایج PS5

دانلود یک بازی دو بار و 6 خطای رایج PS5

یکی از رایج ترین اشتباهات ممکن است در ابتدا برای شما مشکلی ایجاد نکند، اما می تواند مشکلات مدیریت فایل و ذخیره سازی آزاردهنده ایجاد کند.

سونی همچنان در حال انتشار عناوین PS4 است و در حالی که سازگاری قبلی PS5 برای بازیکنانی که از کنسول قدیمی‌تر استفاده می‌کنند عالی است، به این معنی است که می‌توانید به راحتی دو نسخه از یک بازی را به‌طور تصادفی دانلود کنید. یا ممکن است نسخه اشتباهی را دانلود کنید، به این معنی که می‌توانید نسخه‌ای با کیفیت پایین‌تر را که برای قابلیت‌های PS5 بهینه نشده است، بازی کنید.

همیشه کتابخانه‌تان را برای عناوین PS4 یواشکی که بازی نمی‌کنید، دوباره بررسی کنید و با انتخاب نماد «…» در کنار دکمه دانلود در فروشگاه پلی‌استیشن، نسخه بازی را که می‌خواهید دانلود کنید، انتخاب کنید.

استفاده از فضای محدود SSD در بازی های PS4

PS5 دارای فضای ذخیره سازی قابل استفاده نسبتاً ناچیز 667 گیگابایتی است، بنابراین هیچ فایده ای برای هدر دادن آن برای چیزهایی که می توانید در جای دیگری ذخیره کنید وجود ندارد. پس از همه، God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West و Call of Duty: Modern Warfare 2 را نصب کنید، و عملاً فضای شما تمام خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض آنتن PlayStation 3

عناوین بازی های PS5 بسیار تشنه فضا هستند، بنابراین شما احتمالاً می خواهید روی یکی از بهترین SSD ها برای PS5 سرمایه گذاری کنید، اما حتی این ممکن است بیش از سرمایه گذاری ذخیره سازی که برای بازی های قدیمی PS4 می خواهید باشد. بهترین جایگزین؟ از یک درایو USB خارجی استفاده کنید.

برخلاف بازی‌های PS5 که نیاز به ذخیره داخلی دارند، می‌توانید بازی‌های PS4 را از یک درایو USB خارجی بازی کنید. اگر از PS4 به PS5 می پرید و کتابخانه ای از بازی های قدیمی دارید، خرید یک SSD خارجی ممکن است گزینه بهتر (و ارزان تر) از خرید یک داخلی گران تر باشد.

اجازه ی تنفس به PS5

ما متوجه شدیم: قرار دادن کنسول می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر دستگاه های دیگری مانند Xbox Series X|S یا Nintendo Switch دارید. با این حال، با این خطر که مانند والدینی آزاردهنده به نظر بیایید که هزاران بار به شما گفته اند: این یک اشتباه رایج است که بر بازی شما تأثیر می گذارد و شما به سرعت آن را برطرف می کنید.

PS5 بزرگ است، بنابراین تلاش برای قرار دادن آن در یک مجموعه شلوغ ممکن است دشوار باشد، اما باید مطمئن شوید که فضای زیادی در اطراف دریچه‌های خنک‌کننده پشتی و بالا نصب شده است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که PS5 را در کابینت تلویزیون با جریان هوای کاهش یافته ذخیره کنید. اگر کنسول بیش از حد داغ شود، متوجه تاثیر آن بر عملکرد بازی های خود خواهید شد.

هدر دادن فضای ذخیره سازی در فیلم ها

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، حافظه داخلی PS5 بسیار وخیم است، بنابراین نمی‌خواهید حتی یک گیگابایت را هدر دهید.

این مطلب را از دست ندهید   پورت HDMI آسیب دیده

یک گراز کوچک فضایی آرام، ضبط گیم پلی است. اگر به کتابخانه ویدیوی خود توجه نکنید و ضبط خودکار را روشن نکنید، می‌توانید ببینید که هارد دیسک خود به مرور زمان خراب شده است. ویژگی ضبط خودکار در اصل ایده خوبی است زیرا لحظه به دست آوردن یک تروفی در بازی را ثبت می کند، اما در عمل می تواند بر کنسول شما سنگینی کند.

برای غیرفعال کردن این تنظیم، به «عکس‌برداری و پخش» در تنظیمات، سپس «عکس‌برداری خودکار» بروید و «غنائم» را انتخاب کنید.

خرید SSD اشتباه

این یکی برای همه کسانی که برای خرید کلیک می کنند قبل از خواندن مشخصات منتشر می شود – شما می دانید که هستید. همانطور که اشاره کردیم، خرید یک SSD یک راه عالی برای بهبود فضای ذخیره‌سازی شما است، اما ضروری است مطمئن شوید که یک SSD را خریداری می‌کنید که بر عملکرد PS5 شما تأثیر نمی‌گذارد.

همه SSD ها یکسان ساخته نمی شوند. به عنوان مثال، SSD های خارجی فقط می توانند بازی های PS4 را روی PS5 اجرا کنند. همه SSD ها حداقل مشخصات کنسول سونی را برآورده نمی کنند. و، باید مطمئن شوید که SSD داخلی یک هیت سینک نصب شده است یا خیر. بدون یکی، برخی از SSD ها می توانند به طور خطرناکی داغ شوند و به کنسول شما آسیب برسانند.

اگر نمی‌خواهید یک هیت سینک را روی SSD خود نصب کنید، گزینه‌های زیادی با آنها از قبل نصب شده است و خرید آن هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

به طور طبیعی، اندازه مهم است، بنابراین قبل از خرید یک SSD مطمئن شوید که تصویر خوبی از فضای مورد نیاز خود دارید. یک SSD 500 گیگابایتی ممکن است مقرون به صرفه تر باشد، اما ممکن است آن را خیلی سریع پر کنید، و یک SSD 1 ترابایتی را به سرمایه گذاری بهتر تبدیل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چراغ قرمز نشانگر چشمک

در نهایت سرعت است، اگر SSD شما حداقل نیازهای سونی را برآورده کند، برای اجرای بازی ها به اندازه کافی سریع اجرا می شود و زمان بارگذاری حداقل خواهد بود. با این حال، برخی از درایوهای با عملکرد بالاتر به طور قابل توجهی زمان نصب، انتقال و بارگذاری بازی را بهبود می بخشند. با این حال، سرعت خواندن/نوشتن بالاتر باعث می‌شود جزء گران‌تر باشد.

رد شدن از به روز رسانی

نادیده گرفتن به‌روزرسانی‌ها برای هر صاحب فناوری گناه بزرگی است، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم – بسیاری از ما این کار را چند بار انجام داده‌ایم. بالاخره یک شب برای خود دارید تا در بازی‌ای که در مورد آن هیجان‌زده بوده‌اید شیرجه بزنید، و سپس آچار در کار به وجود می‌آید. زمان به روز رسانی نرم افزار است.

در دراز مدت، می توانید متوجه شوید که وصله های کلیدی و به روز رسانی ویژگی ها را از دست می دهید یا بدتر از آن، چهره را از دست می دهید.

PS5 یک افزودنی جدید و هیجان‌انگیز به تنظیمات هر گیمر است، اما به راحتی می‌توان روش‌های بد کوچکی را انتخاب کرد که ممکن است در دراز مدت سرعت شما را کاهش دهد. با این حال، اگر مراقب فضای ذخیره‌سازی، سخت‌افزار و نرم‌افزار خود باشید، مطمئن هستیم که با کنسول جدید خود زندگی طولانی و بدون استرسی خواهید داشت.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: آشنایی با ویژگی های پلی استیشن 5

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =