نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب دیدگی ps4 بر اثر قطع برق

 آسیب دیدگی ps4 بر اثر قطع برق / هر دو PS4 و PS5 سری کنسول های بازی خانگی سونی هستند. PS5 آخرین نسخه 2022 را نشان می دهد، اما PS4 هنوز هم یکی از نسخه هایی است که گیمرها دوست دارند آن را داشته باشند و برای موارد انحصاری از آن استفاده کنند، و بسیاری از بازی های با کیفیت را به تنهایی اجرا می کند، همراه با داشتن برخی از ویژگی های مشابه که PS5 پیشنهاد می کند. در حالی که هر دو کنسول قوی هستند و گزینه‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده‌اند، آنها الکترونیکی قدرتمندی هستند که اجزای رایانه را در دل خود جای داده‌اند.

به دلیل ماهیت ظریف برخی از مدارهای داخل سیستم‌های بازی PS4 و PS5، برخی از بازیکنان تعجب می‌کنند که آیا دستگاه می‌توانند آسیبی را از قطع برق که ممکن است به طور غیرمنتظره در طول یک بازی را متحمل شوند. در مقاله زیر به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت. در حین بررسی مسائل، در مورد خطرات کلی که قطع برق ممکن است برای کنسول های سونی ایجاد کند صحبت خواهیم کرد.

 آسیب دیدگی ps4 بر اثر قطع برق

آیا PS4 یا PS5 می تواند از قطع برق آسیب ببیند؟

پاسخ کوتاه این است که بله، قطع برق می تواند باعث آسیب به یکی از این کنسول ها شود. پاسخ طولانی تر کمی پیچیده تر است. به طور کلی، قطع برق به خودی خود می تواند به چند روش اصلی باعث آسیب به کنسول شود. در اینجا می توانیم با جزئیات بیشتر به آنها بپردازیم.

ابتدا در مورد خود قطعی صحبت خواهیم کرد. اگر به طور ناگهانی برق قطع شود، بعید است که دستگاه با آسیب دائمی به سخت افزار و قطعات داخل بدنه مواجه شود.

این مطلب را از دست ندهید   عدم کارکرد هدفون

این به این دلیل است که از دست دادن ناگهانی برق معمولاً هیچ کاری برای این قسمت ها نمی کند. با این حال، قطعی همچنان می تواند خود سیستم را خراب کند. تمایل دارد این کار را به یکی از دو روش اصلی انجام دهد:

  1. شما در وسط یک بازی بودید و پلی استیشن تصمیم گرفت تا برخی از داده ها را در یک نقطه خاص ذخیره کند. اگر کنسول شما در طول این فرآیند انرژی خود را از دست داد، وقفه ذخیره می تواند چند کار را انجام دهد. اگر قبلاً اطلاعات کافی نوشته باشد، ممکن است خوب باشد.

با این حال، وقفه در این فرآیند همچنین می تواند داده های ذخیره فایل را خراب کند. اگر ذخیره قبلی در جایی در ابر ذخیره شده است، ممکن است بتوانید مقداری پیشرفت را ذخیره کنید. با این حال، ممکن است خطر از دست دادن اطلاعات بازی برای یک عنوان خاص را به طور کامل داشته باشید و مجبور شوید بازی را از نو شروع کنید.

  1. خود کنسول وسط آپدیت بود. این فرآیند می‌تواند آسیب گسترده‌تری نسبت به یک وقفه صرف در ذخیره داده‌های بازی ایجاد کند.

اگر پلی استیشن در به روز رسانی سیستم خود وقفه دریافت کند، کل فایل های سیستم ممکن است خراب شوند. در این موارد ممکن است تمام داده ها و تنظیمات آن سیستم را از دست بدهید. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، بازگرداندن کارخانه به تنظیمات پیش‌فرض ممکن است تنها راه برای پیشبرد مجدد کنسول باشد.

قسمت دوم قطع برق در واقع زمانی اتفاق می افتد که برق خود را به خانه شما بازگرداند. این قسمت دوم است که می تواند تهدیدی برای سخت افزاری باشد که پلی استیشن شما را اجرا می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض ورودی AC PlayStation 3 Slim

هنگامی که برق دوباره وصل می شود، ممکن است در همان ابتدا یک ولتاژ بالا برای چند میلی ثانیه از طریق خط ارسال کند. اگر کنسول شما در آن زمان یک اتصال فعال به پریز برق داشته باشد، این افزایش ولتاژ می تواند از طریق خط عبور کند و مدار را در برخی از قسمت های واحد بارگذاری کند.

بسیاری از سازندگان دستگاه‌هایی مانند کنسول‌های PS4 یا PS5 برای کاهش خطرات آسیب‌دیدگی ولتاژ به این قطعات، محافظ‌هایی را در آجرهای برق محصولات خود اعمال می‌کنند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که این هر بار کار کند.

اگر می‌خواهید از کمک‌های اضافی در این بخش به تنهایی مراقبت کنید، ممکن است بخواهید کنسول‌های خود را به محافظ‌های افزایش برق وصل کنید. این لوازم جانبی پتانسیل افزایش ولتاژ را دارند و مطمئن می شوند که به وسایل الکترونیکی متصل به آن به روش هایی که آسیبی را که ما توضیح می دهیم نمی رسد.

چرا PS4 یا PS5 بعد از قطع برق روشن نمی شوند؟

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که به نظر می رسد کنسول های PS4 یا PS5 شما پس از قطع برق پاسخگو نیستند. ما در اینجا سعی خواهیم کرد به برخی از محتمل ترین احتمالات بپردازیم.

لیست ما ممکن است شامل تک تک مواردی نباشد که می تواند سیستم بازی خانگی شما را از نظر قطعی برق تحت تأثیر قرار دهد، اما باید جزئیات کافی برای عیب یابی در اختیار شما قرار دهد.

  1. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بررسی کنید که منبع تغذیه سیستم شما به برق وصل و فعال است. این امکان وجود دارد که در هنگام طوفان، به طور تصادفی یا عمدی آن را از برق جدا کرده باشید. مطمئن شوید دوشاخه امن است و سپس دوباره سعی کنید کنسول را روشن کنید.
  2. اگر می دانید که از قبل به برق وصل شده است، سعی کنید ابتدا آن را به طور کامل از منبع تغذیه جدا کنید. حداقل چند دقیقه آن را به همین صورت بگذارید، سپس دوباره دستگاه را روشن کنید.
  3. اگر متوجه شدید که هیچ یک از این موارد آنطور که امیدوارید کار نمی کند، ممکن است لازم باشد مشکل را بیشتر تشخیص دهید. برای این کار می توانید دکمه پاور را برای دو بازه جداگانه چند ثانیه نگه دارید. پس از انجام این کار، می توانید کنسول را در حالت ایمن بوت کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Playstation 4 Slim

این حالت خاص به شما امکان دسترسی به منوی خاصی را می دهد که می توانید از آن برای بازگرداندن پلی استیشن به عملکرد اصلی خود استفاده کنید. ممکن است لازم باشد کنسول را ریست کنید تا دوباره کار کند. اگر پس از طوفان، خرابی های زیادی در سیستم اتفاق افتاد، می توانید پایگاه داده را بازسازی کنید.

  1. اگر دستگاه کاملاً پاسخگو نیست، و اگر حتی نمی‌توانید آن را در حالت ایمن راه‌اندازی کنید، ممکن است لازم باشد از یک تکنسین ماهر بخواهید آن را باز کند و به قطعات داخل آن نگاهی بیندازد. بسته به تاریخ خرید و شرایط خاص کنسول سونی شما، گارانتی ممکن است شامل مشاوره ای مانند این باشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مشکلات ps4

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =