نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جلوگیری از داغ شدن PS4 . این را تصور کنید، شما در حال بازی جدید Assassin’s Creed Valhalla هستید و PS4 شما بیش از حد گرم می شود و از کار می افتد. احتمالاً از خود خواهید پرسید که چرا PS4 من بیش از حد گرم می شود؟ گیمرها می خواهند بازی کنند، اما وقتی کنسول شما خیلی داغ می شود، می تواند به بازی ​​شما پایان دهد. تمام دلایلی که PS4 شما ممکن است بیش از حد گرم شود و چگونه آنها را حل کنید را در این مقاله بیابید!

راه اندازی مجددا سیستم

چیزها فقط گاهی اوقات نیاز به استراحت دارند. PS4 شما تفاوتی ندارد. سیستم ممکن است بیش از حد گرم شود زیرا به کمی استراحت نیاز دارد. به خصوص اگر مدت طولانی تری روی آن بازی کرده باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود کنسول را خاموش کرده و منتظر بمانید. اجازه دهید کنسول به دمای عادی خود بازگردد. سپس گیم پلی را ادامه دهید.

هنگامی که دوباره شروع به بازی می کنید، سیستم نباید بیش از حد گرم شود. اگر دوباره شروع به گرم شدن کرد، ممکن است مشکل مکانیکی دیگری در کنسول وجود داشته باشد.

همچنین مراقب باشید که اتاق خیلی گرم نباشد. شاید وقت آن رسیده باشد که پنجره را باز کنید یا هوای تازه وارد اتاق شود.

تعویض خمیر حرارتی

یکی از اقدامات شدیدتر که می توانید هنگام تلاش برای جلوگیری از داغ شدن PS4 خود انجام دهید، تعویض خمیر حرارتی است.

خمیر حرارتی ماده ای است که قبل از نصب فن یا محلول خنک کننده روی یک پردازنده اعمال می شود. این امکان را برای بهترین انتقال گرما در داخل سیستم فراهم می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه انجام تعمیر و نگهداری PS4

اگر خمیر حرارتی کار نکند، انتقال حرارت بین CPU و هیت سینک ضعیف تر شده است. به همین دلیل است که PS4 شما به سرعت داغ می شود.

برای اعمال مجدد خمیر باید سیستم را جدا کنید. بنابراین، در حالی که این کار به تنهایی قابل انجام است، همیشه بهترین کار این است که متخصصانی که این کار را قبل از انجام این کار برای شما انجام داده اند، داشته باشید.

آن‌ها می‌دانند که چگونه آن را به درستی اعمال کنند، بدون اینکه شما بروید و ویدیوهای YouTube را تماشا کنید و احتمالاً آسیب بیشتری به سیستم بازی‌تان وارد کنید تا سود.

جلوگیری از داغ شدن PS4

تهویه بیشتر

دلیل اینکه PS4 شما بیش از حد گرم می شود می تواند به سادگی این باشد که تهویه مناسب در داخل یا اطراف کنسول شما وجود ندارد. آیا PS4 خود را به دیوار نزدیک کرده اید؟ یا سیستم توسط رادیاتور یا دریچه گرمایش باقی مانده است؟

اینها همه چیزهایی هستند که می توانند دریچه هایی را که اجازه خروج هوای گرم را می دهند یا حتی گرمای بیشتری اضافه می کنند مسدود کنند. یک مثال می تواند این باشد که PS4 خود را با تمام فیلم های خود در یک قفسه قرار دهید. فیلم‌ها را در کنار کنسول قرار می‌دهید، بدون اینکه فضایی بین آنها وجود داشته باشد.

هر چیزی که در اطراف سیستم است را بردارید و به آن فضایی برای تنفس بدهید. پایه های عمودی با فن های خنک کننده نیز برای خرید موجود است و به نظر می رسد در حال حاضر بسیار محبوب هستند. اگر ساعت های طولانی مشغول بازی هستید، می تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر هارد دیسک Playstation 4 Slim

زمان برای به روز رسانی

گاهی اوقات اگر هنگام اجرای یک بازی خاص، PS4 شما بیش از حد گرم می شود، می تواند به این معنی باشد که خود نرم افزار بازی سیستم را بیش از حد گرم می کند. اگر بازی جدید است ممکن است چیزی در کد بازی وجود داشته باشد که باعث می شود سیستم شما با بالاترین ظرفیت خود کار کند.

کاری که باید انجام دهید این است که در تنظیمات بررسی کنید که آیا بروزرسانی جدیدی برای بازی وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، آن را بلافاصله نصب کنید. به منوی اصلی بروید و بازی که در حال حاضر در حال انجام آن هستید را جستجو و انتخاب کنید.

گزینه ای را که می گوید “بررسی برای به روز رسانی” را انتخاب کنید. اگر چیزی برای نصب وجود دارد اجازه دهید آن را پردازش کند و سپس سعی کنید بازی را انجام دهید. PS4 شما نباید دوباره داغ شود.

همچنین ممکن است یک به روز رسانی سیستم PS4 وجود داشته باشد که باید اتفاق بیفتد. در حالی که بازی ها را به روز می کنید، به روز رسانی سیستم نیز ایده خوبی است.

برای انجام این کار، به تنظیمات موجود در صفحه اصلی PS4 بروید. سپس می‌توانید «به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم» را از آنجا انتخاب کنید و هر گونه به‌روزرسانی را بررسی کنید.

تمیز کردن فن

گرد و غبار، مو و سایر ذرات می توانند به دریچه ها یا PS4 شما و همچنین روی فن خنک کننده سیستم ختم شوند. این کار فن و دریچه ها را از انجام کار خود و خنک کردن PS4 منع می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض آنتن اصلی WiFi/Bluetooth Playstation 4 Slim

فن خنک کننده CPU و کارت گرافیک را تامین می کند. دو مورد از چیزهایی که باید سخت ترین کار را انجام دهند. شما هرگز نمی خواهید چیزی که جریان هوا را مسدود کند.

هوای کنسرو شده را بردارید و گرد و غبار PS4 را به آرامی پاک کنید. شما همچنین می توانید از هوای فشرده یا حتی یک اتصال شلنگ جاروبرقی برای خارج کردن گرد و غبار از دریچه ها استفاده کنید.

برای پاک کردن گرد و غبار فن خنک کننده و داخل دریچه های PS4 کاملاً بی سابقه نیست. اکنون، اگر نمی دانید این فن کجاست یا چه کاری باید انجام دهید، وقت آن است که با متخصصان تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: رقابت تنگاتنگ بین پلی استیشن 4 و PS5

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =