نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب SSD روی پلی استیشن. آیا برای PS4 یا PS4 Pro خود به SSD نیاز دارید؟SSD  که مخفف ذخیره‌سازی حالت جامد است، یک درایو سریع است که تقریباً همیشه در رایانه‌های شخصی بازی استفاده می‌شود، و همچنین در جدیدترین کنسول‌های نسل بعدی، از جمله PS5، مستقر شده‌اند. اما PS4 و PS4 Pro چندان خوش شانس نبودند.

این دو کنسول قدیمی سونی به جای SSD به هارد دیسک متکی هستند. اما بین هارد دیسک و درایوهای SSD تفاوت وجود دارد. این درایوهای قدیمی‌تر از سیستم‌های چرخش 5400 دور در دقیقه استفاده می‌کنند، در حالی که  SSD‌ها از حافظه فلش سریع‌تر و مطمئن‌تری استفاده می‌کنند. خبر خوب این است که می‌توانید PS4 یا PS4 Pro خود را با یک SSD داخلی ارتقا دهید، که به کنسول قدیمی‌تر شما قدرت و کارایی زیادی را در کنار مزایای دیگر می‌دهد.

اما، مانند هر تغییر تکنولوژیکی، معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. نکته اصلی این است که قبل از اینکه تصمیم به ارتقاء بگیرید باید تصمیم بگیرید که ایا نیاز به ارتقا دارید یا خیر؟

مزایای نصب SSD روی پلی استیشن

ارتقای SSD می تواند مزایای فوق العاده ای داشته باشد که در این قسمت به آن می پردازیم.

افزایش سرعت در هنگام ارتقای SSD

افزایش بسیار زیاد عملکرد چیزی است که SSD در مقایسه با هارد دیسک های معمولی ارائه می دهد. درایوهای حالت جامد از تراشه‌های حافظه فلش برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که هارد دیسک‌ها به پلاترها متکی هستند. حافظه فلش سریع است زیرا داده ها در مدت زمانی که طول می کشد تا سیگنال های الکتریکی به اطراف تراشه ها ارسال شود خوانده و نوشته می شود – در حالی که هارد دیسک ها باید منتظر بمانند تا پلاترها بچرخند که بسیار کندتر است.

اعداد دروغ نمی گویند هارد دیسک‌های PS4 و PS4 Pro سرعت خواندن و نوشتن را ارائه می‌کنند که در بهترین حالت حدود 100 مگابایت بر ثانیه است، در حالی که بسیاری از SSD‌های مقرون‌به‌صرفه مبتنی بر SATA که می‌توانند در داخل کنسول‌ها استفاده شوند، حداکثر سرعت بالای 550 مگابایت بر ثانیه دارند. PS4 و PS4 Pro دارای حداکثر پهنای باند نظری به ترتیب 300 مگابایت بر ثانیه و 600 مگابایت بر ثانیه هستند، بنابراین در مورد فضای ذخیره‌سازی به وضوح جای کار وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   منبع تغذیه PlayStation 3 Slim

یک SSD زمان بوت و بارگذاری بازی سیستم شما را بهبود می بخشد و منوهای کنسول روان تر می شوند. بهبودهایی را در بازی دریافت خواهید کرد، با پاپ‌آپ کمتر و بارگذاری بافت سریع‌تر – و حتی ممکن است شاهد بهبود نرخ فریم باشید زیرا بازی‌ها به دلیل بارگذاری کند متوقف نمی‌شوند.

نصب SSD روی پلی استیشن

افزایش ظرفیت و کارایی

قبلاً اینطور بود که SSDها سریع اما کوچک بودند – خوشبختانه زمانه تغییر کرده است. سال‌ها پیش برای تهیه یک SSD 256 گیگابایتی باید هزینه‌ای را پرداخت کنید، اما اکنون می‌توانید SSD‌هایی با ظرفیت‌های 1 ترابایت و 2 ترابایت یا بالاتر را پیدا کنید. این ظرفیت ها با بسیاری از گزینه های هارد دیسک 2.5 اینچی در حال حاضر موجود مطابقت دارد.

با بزرگ‌تر شدن بازی‌ها، داشتن فضای بیشتر مهم است و ظرفیت‌های بزرگ‌تر به خوبی با حافظه پیش‌فرض PS4 و PS4 Pro مقایسه می‌شود. کنسول اصلی با یک درایو 500 گیگابایتی فروخته می شود و Pro دارای یک هارد دیسک 1 ترابایتی است – نوع 2 ترابایتی آن فقط یک نسخه ویژه بود.

در واقع، اکثر کنسول ها همچنان از هارد دیسک 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی استفاده می کنند، بنابراین نصب یک SSD مناسب باعث افزایش سرعت و بهبود ظرفیت در اکثر ماشین ها می شود. حتی اگر یک SSD به اندازه هارد دیسک کنسول خود انتخاب کنید، باز هم سرعت بالایی خواهید داشت.

افزایش امنیت و اطمینان از اطلاعات سیستم

از آنجایی که SSD ها از حافظه فلش استفاده می کنند، هیچ قطعه متحرکی ندارند – و بنابراین در مقایسه با هارد دیسک ها که دارای صفحات چرخان و بازوهای متحرک هستند، اشتباه کمتری وجود دارد. بعید است که یک SSD یا یک هارد دیسک از کار بیفتد، اما یک SSD برای مدت طولانی تری قابلیت اطمینان بهتری خواهد داشت. و به عنوان یک امتیاز، SSD ها بی صدا هستند، در حالی که هارد دیسک ها گاه به گاه صدای کلیک و چرخش ایجاد می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با ویژگی های پلی استیشن 5

قرار داشتن SSD در سیستم های جدید

PS4 و PS4 Pro از اتصالات ذخیره سازی SATA II و SATA III استفاده می کنند که به خصوص مدرن نیستند – اما استفاده از SSD گزینه های آینده بیشتری را نسبت به هارد دیسک های قدیمی کنسول در اختیار شما قرار می دهد.

هنگامی که PS4 خود را بازنشسته کردید، SSD شما برای استفاده در رایانه رومیزی یا لپ تاپ به اندازه کافی سریع خواهد بود، یا می توانید یک جعبه ارزان قیمت بخرید و از آن به عنوان حافظه خارجی با رایانه یا PS5 خود استفاده کنید. SSD ممکن است در ابتدا گران باشد، اما فضای بیشتری برای استفاده در آینده وجود دارد.

معایب ارتقای SSD

مانند هر دستگاه و سیستم دیگر، ارتقای SSD می تواند معایبی را به همراه داشته باشد که در این قسمت از مقاله به آن می پردازیم.

قیمت سنگین SSD

حافظه‌های SSD از نظر قیمت و ظرفیت بهبود یافته‌اند و زیرساخت‌های قدیمی ذخیره‌سازی PS4 و PS4 Pro به این معنی است که برای تقویت کنسول خود نیازی به خرید درایو جدیدتر و گران‌تر ندارید – اما شکی نیست که آنها همچنان می‌توانند گران باشند.

اگر یک SSD یدکی در اطراف دارید، بدیهی است که صرفه جویی زیادی در پول شما ایجاد می کند – اما این برای اکثر افراد صدق نمی کند.

پشتیبانی کردن خود کنسول ها

هر دو PS4 و PS4 Pro از ارتقای SSD بهره مند خواهند شد، اما تفاوت های داخلی به این معنی است که PS4 Pro بیشترین سود را دارد.

PS4 Pro دارای پردازنده بهتر و رابط ذخیره سازی جدیدتر و سریعتر SATA III است که حداکثر پهنای باند نظری آن 600 مگابایت بر ثانیه است. PS4 اصلی پردازنده کندتری دارد و سرعت اتصال SATA II آن 300 مگابایت بر ثانیه است. حداکثر سرعت PS4 Pro با سرعت ارائه شده توسط بهترین SSD های 2.5 اینچی مطابقت دارد، بنابراین آنها با یکدیگر مطابقت دارند – در حالی که اتصال PS4 اصلی اکثر SSD هایی را که این روزها می توانید خریداری کنید، تنگنا خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید   روش های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

اشتباه نکنید – با استفاده از یک SSD در هر دو PS4 و PS4 Pro، عملکرد مناسبی خواهید داشت. فقط این تفاوت در PS4 Pro آشکارتر خواهد بود و تنها آن کنسول از سرعت ارائه شده توسط یک SSD جدید به درستی استفاده می کند.

قرار دادن یک SSD در داخل PS4 یا PS4 Pro عملکرد شما را افزایش می دهد، اما ارزش آن را دارد که انتظارات شما را کم کنید. در حالی که افزودن SSD کنسول شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد، از نظر پاسخگویی یا زمان بارگذاری، PS4 شما را شبیه یک PS5 یا یک کامپیوتر بازی سطح بالا نخواهد کرد. این یک تکامل است، نه یک انقلاب.

پیشبینی آینده

PS5 و Xbox Series X عرضه شده اند و هر دو دارای SSD هستند. با کنسول‌های جدید در افق، ارتقای PS4 مانند یک پیشنهاد پیچیده‌تر به نظر می‌رسد – مسلماً صرفه‌جویی در هزینه برای یک کنسول جدید ارزش بهتری دارد. در واقع، تنها زمانی ارزش دارد که برای ارتقای PS4 یا PS4 Pro خود پول خرج کنید، اگر کتابخانه بزرگی از بازی‌ها دارید که هنوز هم می‌خواهید بازی کنید، و اگر قصد ندارید کنسول جدیدی را در آستانه راه‌اندازی بخرید ارتقا می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

می تواند ترسناک باشد

سر و کله زدن با وسایل الکترونیکی می تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر علم فنی نداشته باشید – حتی اگر سونی رسماً از ارتقای فضای ذخیره سازی کنسول شما پشتیبانی می کند. و جدای از آن، ممکن است زمان بر باشد، زیرا باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، درایو قدیمی را حذف کنید، محصول جدید را نصب کنید و سیستم عامل و داده های خود را بازیابی کنید. کنسول‌های سونی همچنین از حافظه خارجی مبتنی بر USB پشتیبانی می‌کنند، که روشی بسیار ساده‌تر برای افزودن ظرفیت به دستگاه شما است.

پیشنهاد مطالعه: روش های موثر برای ارتقای هارد PS4

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =