نمایندگی تعمیر پلی استیشن

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پلی استیشن 4. در اینجا مقایسه ای بین بهترین کنسول های بازی ارائه شده توسط سونی، پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 جدید ارائه شده است –مقایسه ای بین این دو دستگاه، مهم ترین تفاوت ها و اینکه آیا باید از PS4 به PS5 ارتقا دهید یا نه و اگر شما برای اولین بار به خرید پلی استیشن فکر می کنید، بهترین دستگاه برای نیازها و بودجه شما چیست؟ امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که به تمام سوالات خود پاسخ دهید و تفاوت ها و تفاوت های اصلی بین PS4 و PS5 از نظر عملکرد، مشخصات، قیمت و موارد دیگر را بیاموزید.

پلی استیشن 4

مقایسه طراحی بین PS4 و PS5

PS4 و PS4 Pro دارای طراحی مشابه و ویژگی های مشابه هستند. نسخه پرو چاق تر و ضخیم تر به نظر می رسد، اما هر دو در نهایت فضای یکسانی را در کمد یا قفسه خود اشغال می کنند.

از سوی دیگر، پلی استیشن 5 حجیم، بسیار بلندتر و سنگین تر از هر پلی استیشن 4 است. همچنین متفاوت به نظر می رسد، با عناصر سفید و فرم فاکتور که بسیار بهتر از نسل های قبلی به نظر می رسد و شایان ذکر است که تنها راه صحیح نصب آن، قرار دادن آن به جای صاف است. این دستگاه دارای پانل های ضخیم در طرفین خود است و به سختی می توان آن را در یک کابینت تلویزیون معمولی قرار داد یا آن را روی پایه قرار داد.

اما اندازه بزرگ آن فقط به دلایل زیبایی نیست. در عوض، هدف اصلی پنهان کردن تمام اجزای داخلی، فن بزرگ و پورت های اتصال کابل است.

عملکرد قوی معمولاً به نرخ خنک‌سازی کاهش می‌یابد، بنابراین PS5 به این شکل طراحی شده است تا شما را تا حد امکان خنک نگه دارد. البته در مدتی که دستگاه را بررسی می کردیم هیچ صدایی نداشت.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کابل منبع تغذیه Playstation 4

پردازش و گرافیک

البته، PS5 نشان دهنده یک جهش نسل بعدی در فناوری بازی است، بنابراین CPU و GPU پیشرفته تر از آنهایی هستند که در مدل های PS4 استفاده می شود.

هر سه کنسول – PS4، PS4 Pro و PS5 – از پردازنده‌های اختصاصی AMD استفاده می‌کنند، اما قابلیت‌های پردازشی آن‌ها به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد.

PS4 و PS4 Pro دارای همان پردازنده هشت هسته ای AMD x86-64 “Jaguar” هستند، در حالی که پلی استیشن 5 بر روی یک پردازنده جدید طراحی شده از پردازنده قدرتمند هشت هسته ای Zen 2 AMD اجرا می شود. این دستگاه با فرکانس 3.5 گیگاهرتز در هر هسته کار می کند، که سرعت آن را بسیار سریعتر از سایر سخت افزارهای بازی رقیب می کند.

در مورد گرافیک، این تنوع بیشتر است. در حالی که همه آنها دارای تراشه های Radeon هستند، GPU استاندارد PS4 قادر به اجرای 1.84 فلاپ و PS4 Pro 4.20 فلاپ است. در مقام مقایسه، PS5 دارای ظرفیت 10.3 فلاپ است.

اساسا، این بدان معنی است که PS4 حداکثر رزولوشن 1080p دارد و Pro 4K با نرخ فریم 30fps است. از طرفی پلی استیشن 5 در صورت وجود چنین قابلیتی در خود بازی، توانایی اجرای بازی های کامل 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه تا 120 فریم بر ثانیه دارد. همچنین این پتانسیل وجود دارد که روزی برای برخی از بازی ها با کیفیت 8K اجرا شود، اما ممکن است سال ها، نه ماه ها طول بکشد تا چنین چیزی را ببینیم.

پلی استیشن 5 جدید همچنین از فناوری به نام ردیابی پرتوهای بصری پشتیبانی می کند که جلوه های نور را دقیق تر می کند. مدل های PS4 با این فناوری نسبتا جدید سازگار نیستند.

میزان حافظه و ذخیره سازی

ظرفیت رم نیز تفاوت قابل توجهی از نظر سرعت و عملکرد به منظور مدیریت بازی های قدرتمندی که نیاز به عملکرد گرافیکی بالایی دارند، ایجاد می کند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری دسته DualSense PlayStation 5

هر دو مدل PS4 و Pro دارای 8 گیگابایت رم DDR5 هستند، در حالی که PS5 پیش از این به 16 گیگابایت GDDR6 ارتقاء داده است.

با توجه به اهمیت استفاده از آن در PS5، فضای ذخیره سازی نیز تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

مدل پایه PS4 شامل 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی هارد دیسک است، در حالی که نسخه بالاتر با حداکثر 1 ترابایت عرضه می شود، بسیار شبیه به فضای ذخیره سازی داخل PS4 Pro.

اگرچه پلی استیشن 5 با فضای ذخیره سازی کمی کمتر از پرو عرضه می شود، اما از حافظه داخلی 825 گیگابایتی سریع تری استفاده می کند (667 گیگابایت کاربر در دسترس). این هارد دیسک داخلی زمان خواندن محتویات داخلی بسیار سریع‌تری دارد، بنابراین بارگذاری بازی‌ها فقط چند ثانیه طول می‌کشد، چه هنگام راه‌اندازی و چه در حین بازی.

پلی استیشن 4

مقایسه کنسول پلی استیشن و بازو 4 و 5

پس از سال ها استفاده از کنترلرهای DualShock، به ویژه DualShock 4 از PS4 که بسیار به آن عادت کرده ایم و به بخشی جدایی ناپذیر از مبلمان هر خانه تبدیل شده است، پلی استیشن یک کنسول جدید برای PS5 توسعه داده است.

کنترلر جدید DualSense مانند کنترلر Xbox کمی متفاوت به نظر می رسد، اما همچنین دارای حسگرهای لمسی زیادی برای استفاده کمتر از دکمه است. همچنین محرک ها یا لرزاننده های تطبیقی ​​برای تجربه بازی لذت بخش تر وجود دارد.

بازی و لوازم جانبی

یکی از بهترین شگفتی‌هایی که در چند وقت اخیر داشته‌ایم این است که پلی‌استیشن 5 با اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های PS4 سازگار است. این بدان معناست که شما می توانید کاتالوگ بازی های خود را هنگام ارتقاء با خود ببرید. برخی حتی با نرخ فریم و وضوح بالاتر/پایدارتر کار می کنند.

همچنین برخی از بازی‌ها مانند Cyberpunk 2077 به‌روزرسانی رایگان ارائه می‌دهند که در صورت خرید نسخه PS4 ابتدا می‌توانید نسخه PS5 را بدون پرداخت مبلغ اضافی پس از ارتقا دریافت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکلات اتصال به اینترنت PS4

یکی از لوازم جانبی که خوشحال می شویم در مورد آن به شما بگوییم ریموت کنترل جدید دستگاه است. کنترل از راه دور PS5 به شما کمک می کند تا در سرویس های استریم پیمایش کنید و آهنگ ها یا ویدیوها را پخش کنید.

پلی استیشن 4

قیمت پلی استیشن 5 / پلی استیشن 4

این قسمت ممکن است پاسخی حیاتی برای تمام سوالات شما باشد. قیمت پلی استیشن 5 برای نسخه استاندارد حدود 750 دلار و برای نسخه دیجیتال بدون دیسک 600 دلار است.

این ممکن است برای بودجه شما کمی گران باشد. اگر چنین است، PS4 Pro در حال حاضر حدود 400 دلار قیمت دارد، اما ما انتظار داریم که این قیمت به طور قطع کاهش یابد، در حالی که PS4 استاندارد 500 گیگابایتی حدود 330 دلار قیمت خواهد داشت.

در نهایت (خلاصه مقایسه PS4 در مقابل PS5)

PS5 به وضوح یک جهش بزرگ از نظر گرافیک و قابلیت های بازی است، اما باید توجه داشت که اکثر بازی هایی که برای پلی استیشن 5 منتشر می شوند حداقل در حال حاضر برای همه سخت افزارهای قدیمی در دسترس هستند. با این دستگاه های شگفت انگیز در حال حاضر با قیمت ها و پیشنهادات خوب موجود است.

فقط به The Last of Us Part 2 که به طور موثر روی PS4 یا PS4 Pro اجرا می شود نگاه کنید، ممکن است در حال حاضر نیازی به ارتقا نباشد. با این حال، PS5 بهترین کنسول بازی برای آینده است، پس تا سالها می توانید از آن استفاده کنید و بروزرسانی ها را دریافت نمایید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: رفع مشکل اتصال PS4 به PSN

4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =